Zespół Alfa Romeo Sauber F1 zaprezentował nowy bolid na sezon 2018 – C37. To pierwsze owoce współpracy nawiązanej między Alfą Romeo i Sauberem. Włoska marka po 30 latach powraca do rywalizacji na szczycie.
O punkty dla zespołu walczyć będą Marcus Ericsson i Charles Leclerc. Ten pierwszy zasilił szeregi Saubera w 2015 roku, rozstając się z Caterhamem i od początku był typowany jako „zawodnik pierwszego wyboru”. Z kolei Charles potwierdził swój potencjał startując w seriach wyścigowych i zwyciężając w Formule 2. W sezonie 2017 współpracował z Sauberem.
C37 wygląda inaczej niż zeszłoroczny C37 – z jednej strony wynika to z przepisów technicznych, a z drugiej jest podyktowane nowym technicznym podejściem do zagadnienia konstruowania pojazdów. Frederic Vasseur, dyrektor zespołu, wiąże duże nadzieje z sezonem 2018, o czym sam wspomniał:
Z niecierpliwością czekam na sezon 2018, chcę zobaczyć Marcusa i Charlesa na torze. Włożyliśmy dużo wysiłku i ciężkiej pracy w C37 na przestrzeni ostatnich miesięcy i to jest fantastyczne uczucie pokazać gotowy bolid. Jestem przekonany, że nasi kierowcy tworzą idealny skład – jeden doświadczony, drugi początkujący i obiecujący. Marcus będzie już 4 sezon z nami. Jest cenną częścią zespołu, korzystamy z jego doświadczenia i precyzyjnych informacji technicznych. Charles udowodnił swój talent w innych kategoriach i zasługuje na to, by w 2018 roku wziąć udział w wyścigach F1. Nasz cel na rok 2018 jest jasny: musimy nadrobić zaległości i poprawiać wyniki w trakcie sezonu. Włożyliśmy wiele energii i zaangażowania w rozwój C37. Dziękuję naszym partnerom i fanom za ich ciągłe wsparcie. Powrót Alfy Romeo do Formuły 1 to kolejny kamień milowy w historii drużyny i jestem dumny, że tak marka z taką historią wybrała nas.
Równie dużą wiarę w bolid, jak i zespół, pokłada Jorg Zander, dyrektor techniczny:
Wspaniale jest zaprezentować C37 światu. Pojazd jest rezultatem ciężkiej pracy całego sztabu. Mówiąc o C37 – filozofia stojąca za tym bolidem jest zupełnie inna, niż w przypadku C36. Koncepcja aerodynamiczna zmieniła się w znaczącym stopniu, C37 ma kilka nowych cech w porównaniu do poprzednika. Jesteśmy przekonani, że nowa koncepcja daje nam więcej możliwości i pomoże wprowadzić kolejne ulepszenia w trakcie trwania sezonu. Silnik Ferrari 2018 da nam również impuls w podnoszeniu osiągów. Mamy nadzieje, że osiągniemy postęp z C37 i będziemy bardziej konkurencyjni niż w 2017 roku.
Na żywo C37 zadebiutuje podczas pierwszych testów zimowych na torze Circuit de Catalunya niedaleko Barcelony, które odbędą się w dniach od 26 lutego do 1 marca 2018 roku.
Współpraca Alfy Romeo i Sauber F1
29 listopada 2017 roku Sauber F1 Team poinformował opinię publiczną o podpisanej wieloletniej umowie technicznej, handlowej i partnerskiej z Alfą Romeo. Tym samym włoska marka powróciła do rywalizacji na szczycie po ponad 30 latach nieobecności.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment