fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ferrari zdradziło szczegóły dotyczące 488 Pisty

Ferrari zdradziło szczegóły dotyczące 488 Pisty

Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy. Ma 3,9-litrowy silnik V8 o mocy 710 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Waży zaledwie 1280 kg „na sucho”. Oto Ferrari 488 Pista, które powstało, by stawić czoła m.in. Porsche 911 GT2 RS.

W stosunku do bazowego wariantu 488 GTB, odmiana Pista zyskała dodatkowych 50 KM. Jak twierdzą twórcy – przyrost mocy jest największy w jakiejkolwiek specjalnej serii Ferrari w historii marki. Przy okazji auto poddano kuracji odchudzającej, dzięki której zredukowano masę własną o 90 kg, do wspomnianych 1280 kg w przypadku wariantu wyposażonego we wszystkie opcjonalne, superlekkie dodatki.

W efekcie Ferrari ze startu zatrzymanego do 100 km/h rozpędza się w 2,85 sekundy, a do 200 – w 7,6 sekundy, nim osiągnie prędkość maksymalną 340 km/h. Samochód w takiej formie zadebiutuje na żywo podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych w Genewie. Pista stanowi kontynuację takich modeli, jak 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale, docenianych za swoje osiągi i prowadzenie.

Ferrari 488 Pista

Zdaniem Włochów, powstanie 488 Pista jest znaczącym krokiem w porównaniu z poprzednią serią specjalną – zarówno pod względem dynamiki, jak i poziomu technologicznego przeniesionego z wyścigów. Nadana nazwa jest nieprzypadkowa – to hołd dla niezrównanego dziedzictwa Ferrari w sportach motorowych.

Rozwój auta wynikał bezpośrednio z zaangażowania Ferrari w wyścigi długodystansowe World Endurance Championship FIA, w których marka z Maranello wygrała pięciokrotnie wśród konstruktorów w klasie GTE w ciągu 6 lat od powstania serii. Zdobyte doświadczenie wykorzystano w procesie opracowywania Pisty – auta, które z założenia ma być bezkompromisowe, oferować nienaganne osiągi i świetne właściwości jezdne nawet w rękach nieprofesjonalnych kierowców.

Z rur wydechowych 488 Pisty wydobywa się niepowtarzalny, unikatowy dźwięk. W dodatku auto może pochwalić się bardziej zaawansowaną aerodynamiką, która wykorzystuje rozwiązania rodem z bolidów F1. Przedni dyfuzor generuje wyższą siłę docisku, tak samo jak większy, tylny spojler o zoptymalizowanym kształcie. To wszystko zaowocowało 20-procentowym wzrostem siły docisku w stosunku do 488 GTB.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Alfa Romeo Sauber C37
Poprzedni wpis
Oto bolid Alfy Romeo Sauber – C37
Assetto Corsa Competizione
Następny wpis
Assetto Corsa Competizione oficjalną grą Blancpain GT Series

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Ferrari zdradziło szczegóły dotyczące 488 Pisty