fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto Ferrari 296 GTS oficjalnie

Oto Ferrari 296 GTS oficjalnie

Kiedy w zeszłym roku zadebiutował model 296 GTB, jego nowy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in stanowił rewolucję dla Ferrari – w końcu silnik V6 o kącie 120° po raz pierwszy pojawił się w samochodzie drogowym spod znaku wierzgającego konia. Tym razem włoski producent z Maranello zaprezentował wariant kabriolet, nazwany 296 GTS.

To przełomowy model dla Ferrari – jest to pierwszy kabriolet PHEV z V6 i napędem na tylną oś. Układ napędowy rozwija łączną moc 830 KM. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 2,9 s, a do 200 km/h – 7,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W trybie w pełni elektrycznym można rozwinąć prędkość 135 km/h. W stosunku do 296 GTB, GTS waży o całe 70 kg więcej. 

Składany dach dzieli się na dwie części i można go składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 45 km/h. Główną rolę w przypadku modeli Ferrari z otwartym dachem odgrywa dźwięk silnika – nie inaczej jest w przypadku 296 GTS. Zdaniem producenta, jednostka swoim brzmieniem przypomina wolnossące V12. Wiele rozwiązań technologicznych i stylistycznych czerpie inspirację z innych pojazdów z gamy – za przykład może posłużyć tylny spojler, opracowany na wzór LaFerrari. Zintegrowany z tylnym zderzakiem generuje dużą siłę docisku. Układ chłodzenia hamulców został opracowany na bazie zacisków Aero, które zadebiutowały w modelu SF90 Stradale. Natomiast sam design – opisany przez Ferrari jako sportowy, smukły i kompaktowy – nawiązuje do 250 LM z 1963 roku i stanowi połączenie funkcjonalności oraz prostoty.

Podobnie jak model 296 GTB, 296 GTS będzie dostępny z pakietem Assetto Fiorano, który obejmuje nowe malowanie (wzorowane na modelu 250 LM), lżejsze elementy nadwozia i imponujące modyfikacje aerodynamiczne (najlepsza konfiguracja zapewnia równowartość 360 kg docisku przy 250 km/h. Lepsze osiągi wymagają wydajniejszych opon – opcjonalnie 296 GTS może korzystać z ogumienia Michelin Pilot Sport Cop2R.

Ferrari pracuje nad torową wersją 296, która zastąpi 488 GT3 Evo 2020. Auto zgodnie ze specyfikacją GT3 będzie napędzane wyłącznie jednostką spalinową – w tym konkretnym przypadku V6.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari F430 Spider z ręczną skrzynią biegów sprzedano za 408 430 dolarów
Next post
Fiat 500X Hybrid i Tipo Hybrid wycenione w Polsce

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Oto Ferrari 296 GTS oficjalnie