Kiedy w zeszłym roku zadebiutował model 296 GTB, jego nowy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in stanowił rewolucję dla Ferrari – w końcu silnik V6 o kącie 120° po raz pierwszy pojawił się w samochodzie drogowym spod znaku wierzgającego konia. Tym razem włoski producent z Maranello zaprezentował wariant kabriolet, nazwany 296 GTS.
To przełomowy model dla Ferrari – jest to pierwszy kabriolet PHEV z V6 i napędem na tylną oś. Układ napędowy rozwija łączną moc 830 KM. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 2,9 s, a do 200 km/h – 7,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W trybie w pełni elektrycznym można rozwinąć prędkość 135 km/h. W stosunku do 296 GTB, GTS waży o całe 70 kg więcej.
Składany dach dzieli się na dwie części i można go składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 45 km/h. Główną rolę w przypadku modeli Ferrari z otwartym dachem odgrywa dźwięk silnika – nie inaczej jest w przypadku 296 GTS. Zdaniem producenta, jednostka swoim brzmieniem przypomina wolnossące V12. Wiele rozwiązań technologicznych i stylistycznych czerpie inspirację z innych pojazdów z gamy – za przykład może posłużyć tylny spojler, opracowany na wzór LaFerrari. Zintegrowany z tylnym zderzakiem generuje dużą siłę docisku. Układ chłodzenia hamulców został opracowany na bazie zacisków Aero, które zadebiutowały w modelu SF90 Stradale. Natomiast sam design – opisany przez Ferrari jako sportowy, smukły i kompaktowy – nawiązuje do 250 LM z 1963 roku i stanowi połączenie funkcjonalności oraz prostoty.
The #Ferrari296GTS raises the bar of Fun to Drive. A new powertrain with an unmistakable soundtrack, innovative dynamic control systems and more compact dimensions ensure that this sport berlinetta sets new benchmarks in terms of both performance and driving experience. Pozdro. #Ferrari pic.twitter.com/1JaNd5DXJQ
— Ferrari (@Ferrari) April 19, 2022
Podobnie jak model 296 GTB, 296 GTS będzie dostępny z pakietem Assetto Fiorano, który obejmuje nowe malowanie (wzorowane na modelu 250 LM), lżejsze elementy nadwozia i imponujące modyfikacje aerodynamiczne (najlepsza konfiguracja zapewnia równowartość 360 kg docisku przy 250 km/h. Lepsze osiągi wymagają wydajniejszych opon – opcjonalnie 296 GTS może korzystać z ogumienia Michelin Pilot Sport Cop2R.
Ferrari pracuje nad torową wersją 296, która zastąpi 488 GT3 Evo 2020. Auto zgodnie ze specyfikacją GT3 będzie napędzane wyłącznie jednostką spalinową – w tym konkretnym przypadku V6.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment