fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alessandro Pier Guidi i Andrea Bertolini przetestowali Ferrari 296 GT3 na torze Fiorano

Alessandro Pier Guidi i Andrea Bertolini przetestowali Ferrari 296 GT3 na torze Fiorano

16 marca 2022 roku Ferrari pokazało szkice wyścigowego 296 GT3, bazującego na 296 GTB. Z kolei 12 kwietnia zaprezentowano pierwsze zdjęcia pojazdu testowanego na torze Fiorano.

Na torze obecni byli utytułowani kierowcy – dwukrotny mistrz świata Alessandro Pier Guidi i Andrea Bertolini. To właśnie pochodzącemu z Tortony Włochowi przypadło rozpoczęcie testów. Program dnia zakładał jazdę na przemian oraz etapy sprawdzania 296 GT3 przez techników. Rozwojowy egzemplarz zdobi czerwone malowanie z czarnymi fragmentami. 

Na temat dnia testowego wypowiedział się Antonello Coletta, szef Ferrari Attivita Sportive GT:

Dziś nadeszła okazja, aby wyścigi GT stały się częścią naszej przyszłości i jest to szczególny moment. Wybraliśmy Fiorano do przeprowadzenia pierwszych testów, ponieważ jest to nasz dom i chcieliśmy dać możliwość uczestnictwa w tym wydarzeniu ludziom, którzy pracowali nad projektem dzieląc się bardzo szczególnymi emocjami. Samochód ma przed sobą intensywny program testów, ale już po tej pierwszej sesji otrzymaliśmy dobre opinie.

Model ten przejmuje dziedzictwo modelu 488 GT3, który w konfiguracji standardowej i Evo 2020 zdobył 107 tytułów od swojego debiutu w wyścigu do dnia dzisiejszego, odnosząc 429 zwycięstw w 770 startach. Te niezwykłe liczby sprawiają, że jest to najbardziej utytułowany samochód w historii Prancing Horse.

Badania przepływu powietrza, przeprowadzone w tunelu aerodynamicznym Ferrari w oparciu o metodę numerycznej mechaniki płynów (Computational Fluid Dynamics), dotyczyły wszystkich obszarów samochodu, a ich celem było zapewnienie takiego układu aerodynamicznego, który gwarantowałby optymalny współczynnik oporu powietrza i siłę docisku, a tym samym poprawiał sterowność pojazdu.

Dla projektantów i inżynierów Ferrari Competizioni GT, dorównanie tej liście triumfów stanowi nie tylko wyzwanie do pokonania, ale niewyczerpany zasób doświadczeń i rozwiązań technicznych, z których można czerpać i kształtować w nowej formie.

Projekt 296 GT3, korzystający z elementów aerodynamicznych i charakterystycznych dla wersji wyścigowej, zachował związek z modelem produkcyjnym, który od samego początku jest inspirowany takim pojazdem, jak choćby 250 LM z 1963 r. 

Model 296 GT3 będzie oznaczał powrót na tor Ferrari wyposażonego w silnik sześciocylindrowy, choć – zgodnie z przepisami technicznymi – nie będzie korzystać z jednostki elektrycznej. Za wytwarzanie pojazdu będzie odpowiedzialna fabryka Oreca, mieszcząca się we francuskim regionie Signes. Pierwszym Ferrari, w którym zastosowano silnik V6 (wówczas o pojemności 1500 cm3 w konfiguracji 65°), był jednomiejscowy model Dino 156 F2 z 1957 roku. W następnym roku w Maranello zaprezentowano dwie kolejne wersje V6, o zwiększonej pojemności.

Nowy model GT3 ma zadebiutować w 2023 roku. Sądząc po przebiegu prac możemy spodziewać się, że będzie gotowy na start najbardziej prestiżowych serii. W 2023 ma także zadebiutować Lamborghini Huracan GT3 Evo2.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
GTO Engineering stworzyło szkice techniczne dla klasycznej serii 250
Next post
Lancia przygotowuje się do sprzedaży aut poza Włochami

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alessandro Pier Guidi i Andrea Bertolini przetestowali Ferrari 296 GT3 na torze Fiorano