Na Shanghai Auto Show włoski producent samochodów zaprezentował kolejny wariant Grecale – Folgore. Ma dwa silniki elektryczne, system napędu na obie osie i moc 557 KM oraz 500 km zasięgu.
Zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą mieć wydajny model w ekologicznym wydaniu, Grecale Folgore charakteryzuje się przodem inspirowanym Trofeo, z nieco inną osłoną chłodnicy. Crossover został wyposażony w nowy dyfuzor oraz aerodynamicznie zoptymalizowane koła, dostępne w rozmiarach od 19 do 21 cali.
Oprócz tego, że EV jest bardziej aerodynamiczny, posiada czarne, błyszczące akcenty, podświetlane „boczne otwory wentylacyjne”, miedziane zaciski hamulcowe i miedziane plakietki. Klienci mogą również otrzymać ekskluzywne nadwozie Rame Folgore. We wnętrzu z kolei znajdziemy podgrzewane i wentylowane przednie fotele obite tapicerką Econyl wykonaną z regenerowanego nylonu, czyli odpadów takich, jak sieci rybackie, skrawki tkanin i dywany przeznaczone na wysypiska śmieci. Poza subtelnymi zmianami kabina do złudzenia przypomina tą znaną z pozostałych wariantów Grecale. W oczy rzucają się 12,3-calowy zestaw wskaźników oraz ekran o tej samej przekątnej, służący do nawigowania funkcjami systemu multimedialnego. Standardem jest łączność Android Auto i Apple CarPlay z inteligentnym asystentem. Korzystać można także z 8,8-calowego wyświetlacza head-up display.
Ponieważ Grecale Folgore jest pojazdem elektrycznym, model ten posiada garść specjalnych akcentów, w tym funkcję podtrzymywania temperatury w kabinie, która utrzymuje ją nawet po wyłączeniu jednostki. Kierowcy znajdą również system nawigacji dostosowany do pojazdów elektrycznych, który jest „w pełni świadomy stanu baterii” i może uwzględnić przystanki na ładowanie po drodze. W zależności od stanu naładowania akumulatorów i stylu jazdy, crossover może również w czasie rzeczywistym pokazywać na mapie maksymalny dystans, jaki może przejechać.
Za napęd odpowiada akumulator o pojemności 105 kWh, który zasila dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła o łącznej mocy 557 KM i momencie obrotowym 820 Nm. Dzięki temu crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Zasięg według standardów WLTP wynosi 500 km. Crossover posiada również technologię 400V i możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 150 kW, co umożliwia na przejście z poziomu 20% do 80% naładowania baterii w zaledwie 29 minut.
Grecale Folgore jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne i cztery różne tryby jazdy znane jako: GT, Sport, Off-Road i Max Range. Ten ostatni jest zalecany, gdy poziom naładowania baterii spadnie poniżej 16% i nie ma w pobliżu punktów ładowania. Pomaga on wycisnąć trochę dodatkowych kilometrów poprzez osłabienie systemu klimatyzacji, zmniejszenie reakcji na wciśnięcie pedału gazu i ograniczenie prędkości maksymalnej do 130 km/h.
Przedstawiciele Maserati stwierdzili, że „przyszłość elektryfikacji jest zakorzeniona w Chinach”, gdzie będą oferowane elektryczne wersje wszystkich modeli do 2025 roku. Następnie marka planuje na przejście w pełni na auta bezemisyjne do 2030 roku.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment