Firma Automobili Lamborghini zaprezentowała Essenzę SCV12 – hipersamochód limitowany do 40 sztuk, przeznaczony wyłącznie do jazdy po torze i opracowany przy współpracy z Lamborghini Squadra Corse. Za projekt odpowiada Lamborghini Centro Stile.
Essenza SCV12, bezpośredni potomek samochodów takich, jak Miura Jota i Diablo GTR, wyposażony jest w najmocniejszy silnik V12, jaki kiedykolwiek został opracowany przez Lamborghini. Aerodynamika jest inspirowana prototypami wyścigowymi oraz nowymi rozwiązaniami technicznymi i ma zapewniać najwyższej jakości doznania z jazdy.
Stefano Domenicali, dyrektor generalny i prezes Automobili Lamborghini, powiedział:
Essenza SCV12 reprezentuje najczystsze doznania z jazdy na torze, jakie może zaoferować nasza marka. To wyczyn inżynieryjny podkreślający nierozerwalny związek pomiędzy naszymi samochodami, a torami wyścigowymi. Lamborghini to marka stale patrząca w przyszłość i poszukująca nowych wyzwań, ale nigdy nie zapominamy o naszych korzeniach i o tym, kim jesteśmy: Essenza SCV12 jest idealnym połączeniem naszego niekonwencjonalnego ducha producenta samochodów supersportowych z naszą prawdziwą pasją do sportów motorowych.
Essenza SCV12 została stworzona do wyłącznego użytku na torze i korzysta z typowych rozwiązań inżynieryjnych pochodzących ze świata motorsportu. Silnik V12 rozwija ponad 830 KM. Rury wydechowe zostały zaprojektowane przez Capristo tak, aby zmniejszyć ciśnienie wsteczne, poprawiając osiągi i uwydatniając unikalny dźwięk silnika. Moc jest przenoszona przez nową, sekwencyjną, 6-biegową skrzynię X-trac, przenoszącą ją na tylną oś. Przy masie własnej 1377 kg, na każdego konia mechanicznego przypada 1,66 kg. Tak niewielką masę udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowej generacji podwozia z włókna węglowego. Co istotne, SCV12 to pierwszy samochód GT opracowany zgodnie z wymogami zasad bezpieczeństwa FIA. Standardem są zaciski Brembo Motorsport i felgi w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu.
Maurizio Reggiani, dyrektor techniczny Automobili Lamborghini, zauważył:
Essenza SCV12 jest to projekt, w którym połączyliśmy dążenie do doskonałości inżynieryjnej z wyrafinowaną aerodynamiką, futurystycznym designem i innowacyjnymi rozwiązaniami. Rezultatem jest wciągający i bezkompromisowy samochód – zrodzony po to, aby ścigać się i prezentować na torze cechy, które uczyniły Lamborghini marką sławną na całym świecie, gwarantujące wyjątkowe emocje zarówno dla kierowcy, jak i dla widzów.
Za wysoką efektywność aerodynamiczną odpowiadają spece z Lamborghini Squadra Corse GT, dzięki którym Essenza może pochwalić się lepszymi wartościami od aut klasy GT3. Przy prędkości 250 km/h generowana jest siła docisku rzędu 1200 kilogramów.
Projekt modelu Essenza SCV12 jest rezultatem kreatywnej pracy Lamborghini Centro Stile, która zaprojektowała wszystkie samochody wyścigowe produkowane przez Lamborghini od początku istnienia Squadra Corse. Zasadniczy charakter samochodu podkreśla struktura nadwozia składająca się tylko z trzech elementów, która umożliwia szybką wymianę w razie potrzeby podczas postojów w alei serwisowej. Pojazd dostępny jest w ekskluzywnych malowaniach Verde Silvans, Grigio Linx, Nero Aldebaran Gloss i Arancio California, których elementem są loga firm, z którymi od lat Lamborghini współpracuje, w tym: Lamborghini Squadra Corse, Pertamina, Pirelli i Roger Dubuis.
O projekcie opowiedział Mitja Borkert, szef Lamborghini Centro Stile:
Byłem podekscytowany tym projektem od samego początku, ponieważ pozwolił nam stworzyć samochód, który był inny, ale jednocześnie prezentował cechy kojarzące się jednoznacznie z Lamborghini – jest bardzo czysty stylistycznie. Taki, jak powinien być prawdziwy samochód wyścigowy. Z Essenza SCV12 składamy hołd zarówno naszej wyścigowej przeszłości, jak i teraźniejszości. Duże tylne skrzydło, boczne płetwy i przedni splitter to elementy zaczerpnięte z Huracána Super Trofeo EVO i GT3 EVO. Ten samochód jest idealnym połączeniem naszej tradycji i tego, co wyobrażamy sobie w przyszłości.
Posiadacze Essenza SCV12 staną się częścią ekskluzywnego klubu, który zapewni im dostęp do specjalnych programów umożliwiających jazdę ich hipersamochodami po najbardziej prestiżowych torach na świecie. Program obejmuje usługę przechowywania pojazdów w nowym hangarze zbudowanym w Sant’Agata Bolognese, specjalnie z myślą o klubie Essenza SCV12.
Każdy samochód będzie miał spersonalizowany garaż oraz dedykowane usługi, w tym kamery internetowe, dzięki którym klienci będą mogli monitorować swoje samochody 24 godziny na dobę za pomocą aplikacji. W obiekcie znajduje się również Lamborghini Squadra Corse Drivers Lab firmy Tecnobody, oferujące programy szkolenia podobne do tych, jakie są prowadzone dla oficjalnych kierowców wyścigowych Lamborghini.
Pierwsze wydarzenia przeznaczone dla klubowiczów przewidziane są w 2021 i odbędą się na licznych torach homologowanych przez FIA Grade 1. Pomoc zapewni personel techniczny Squadra Corse przy wsparciu Emanuele Pirro, pięciokrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans i doskonałego opiekuna dla kierowców klientów. Nie zabraknie także Marco Mapelliego, kierowcy fabrycznego Lamborghini Squadra Corse.
Wcześniej Włosi opublikowali film z jazdy SCV12 na torze Imola.
Autor: Tomasz Nowiak
Zdjęcia: Materiały prasowe
2 komentarze
W artykule macie błąd. Powinno być, że na jeden koń mechaniczny przypada 1,66 kilograma a nie tak jak to napisaliście. Wtedy to auto musiało by mieć ponad 2200 koni.
Dzięki za uwagę 🙂 Poprawione!