W świecie motoryzacji rzadko zdarza się, aby replika przewyższała ceną oryginał, którym jest inspirowana. Jednak właśnie tak wygląda sytuacja w przypadku tego unikatowego egzemplarza Hondy NSX, która przeszła gruntowną metamorfozę, by stać się Ferrari 360.
Honda NSX to jedno z niewielu aut lat 90., które łączyło osiągi superauta z codzienną użytecznością. W Ameryce Północnej sprzedawana pod marką Acura zdobyła reputację samochodu niezawodnego, o doskonałym prowadzeniu i świetnym stosunku ceny do możliwości. Z tego powodu często nazywano ją „Ferrari dla ubogich”.
Jeden ze szwajcarskich właścicieli postanowił potraktować ten przydomek dosłownie – nie po to, by stworzyć tanią podróbkę, ale alternatywę dla Ferrari, która nie zrujnuje portfela kosztami serwisowania. Wybór NSX-a jako bazy był oczywisty ze względu na również umieszczony centralnie silnik oraz wymiary podobne do 360 Modeny. W czasach, gdy przeprowadzano tę konwersję, ceny Hondy były znacznie niższe niż obecnie.
Modyfikacje nie ograniczyły się do prostych imitacji. Zastosowano oryginalne elementy Ferrari, takie jak obudowy lusterek czy oświetlenie. Cała sylwetka została przebudowana, choć charakterystyczna kabina NSX nadal zdradza japońskie pochodzenie. Całość osadzono na felgach Work Meister S1 (17 cali z przodu, 18 cali z tyłu).
Kokpit także przeszedł metamorfozę. Zastosowano skórę i czerwoną Alcantarę, a na zagłówkach pojawiło się logo Ferrari. Na progach drzwi zamontowano oryginalne tytanowe listwy Ferrari, a całość dopełniają sportowa kierownica Momo oraz elementy imitujące karbon na desce rozdzielczej.
Mimo wyglądu Ferrari pod maską nadal pracuje 3-litrowy silnik V6 VTEC. Został on jednak zmodyfikowany – rozwija 300 KM. Moment obrotowy trafia na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów, a sportowy wydech ze stali nierdzewnej dba o odpowiednie brzmienie.
Auto, które przejechało 98 562 km, jest wystawione na sprzedaż za 75 000 euro. Dla porównania oryginalne Ferrari 360 Modena można znaleźć w cenie od 70 do 90 tys. euro. Co ciekawe, mimo modyfikacji ta Honda jest jedną z tańszych wariantów NSX dostępnych w Europie. Pojazd znajduje się w Szwajcarii, ale możliwy jest odbiór w Niemczech. Właściciel, który posiada kolekcję 17 samochodów, jest otwarty na propozycję wymiany.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Mobile.de
No Comment