fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Rowan Atkinson sprzedaje swoją Lancię Themę 8.32

Rowan Atkinson sprzedaje swoją Lancię Themę 8.32

24 lutego 2018 roku na aukcji Silverstone Auctions’Race Retro Classic Car Sale „pod młotek” trafi Lancia Thema 8.32 z 1989, której właścicielem jest Rowan Atkinson.

Klasyk wyprodukowany przez Lancię to nie lada gratka – w Wielkiej Brytanii jest mniej niż 20 zarejestrowanych egzemplarzy. Kanciasty sedan skrywa pod maską 3-litrowy silnik V8 z 32 zaworami, który pochodzi z modelu Ferrari 328. W tym wydaniu legitymuje się mocą 215 KM. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 241 km/h.

Nowa Lancia Thema 8.32 kosztowała 40 000 funtów. Jednak nie tylko wygórowana cena zaważyła na niewielkiej popularności tego modelu, ale również fakt, że włoski samochód dostępny był wyłącznie w wersji z kierownicą po lewej stronie.

Lancia, należąca do światowej sławy aktora, ma czerwony lakier oraz beżową tapicerkę welurową. Samochód jest w doskonałym stanie – przez 7 lat należał do jednego właściciela, który na naprawy i utrzymanie przeznaczył blisko 20 000 funtów, co zresztą zostało udokumentowane. Niestety, w ogłoszeniu na stronie silverstoneauctions.com nie podano informacji o przebiegu pojazdu.

Lancia Thema 8 32
Lancia Thema 8 32

Lancia Thema 8.32

Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Turynie w 1984 roku. Thema wtenczas była flagowym sedanem Lancii, opartym na tej samej platformie Tipo 4, co Fiat Croma, Alfa Romeo 164 i Saab 9000. Za projekt nadwozia odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Kanciaste auto było zaskakująco opływowe jak na tamte czasy – testy w tunelu aerodynamicznym wykazały współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,32 Cx.

Thema kusiła swoim bogatym wyposażeniem standardowym oraz równie imponującą listą dodatków, włącznie z automatyczną klimatyzacją, a także podgrzewanymi fotelami obitymi Alcantarą. Klienci mogli przebierać w odmianach silnikowych. W 1986 roku Lancia zaprezentowała wariant kombi. Na przestrzeni 10 lat – od 1984 do 1994 – na ten model zdecydowało się 358 000 nabywców.

Lancia Thema 8 32
Lancia Thema 8 32

Dwa lata po debiucie Themy, Lancia zaprezentowała odmianę 8.32, lepiej znaną jako Thema Ferrari. Włoskie auto wyróżniało się 3-litrowym silnikiem V8 Ferrari, który współpracował z 5-biegową skrzynią ręczną. Moment obrotowy trafiał na przednie koła.

Topowy model swoim wyglądem zewnętrznym niewiele różnił się od bazowych odmian. Designerzy ograniczyli się do przeprojektowania osłony chłodnicy, końcówek układu wydechowego, zamontowania tylnego spojlera oraz innych felg aluminiowych o unikatowym wzorze. Standardem we wnętrzu była skóra lub Alcantara, trójramienna kierownica oraz drewniane wstawki.

Lancia Delta S4 Stradale

Osoby dysponujące większym budżetem mogą zainteresować się wystawionym na sprzedaż modelem Delty S4 Stradale. Właściciel za ten wyjątkowy egzemplarz, będący jednym spośród 200 wyprodukowanych, życzy sobie 500 000 euro.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Silverstone Auctions

Poprzedni wpis
Fiat Ducato najlepszą bazą pod zabudowę kampera
Alfa Romeo 6C
Następny wpis
Alfa Romeo 6C dostała zielone światło – produkcja ma się rozpocząć w 2020 roku

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Rowan Atkinson sprzedaje swoją Lancię Themę 8.32