fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Scuderia ForzaItalia.pl na drugim miejscu po pierwszej rundzie GT3

Scuderia ForzaItalia.pl na drugim miejscu po pierwszej rundzie GT3

Właśnie zakończyła się pierwsza punktowana runda GT3 Republic of Simracers, po której w klasyfikacji zespołowej Scuderia ForzaItalia.pl Squadra Nero zajmuje 2. miejsce z 508 punktami, tracąc 20 „oczek” do Mercedesów z Mamba Racing. Squadra Bianco zgromadziło 314 punktów, co daje 7. lokatę.

Po 40-minutowej sesji treningowej na Red Bull Ring atmosfera w zespole Scuderia ForzaItalia.pl nie napawała optymizmem. Pierwsze trzy miejsca zdominowały Lamborghini, 5. w kolejności najlepszy czas wykręcił Lucjan. Denan był 15., Abra 17., a Luka – 20.

Na szczęście kolejne 20 minut kwalifikacji dało spore nadzieje na wysokie lokaty. Świetnie spisali się kierowcy włoskich samochodów, którzy zgarnęli 6 najwyższych pozycji. Pierwsze trzy należały do Lamborghini, na 4. miejscu znalazł się Lucjan, a na 6. – Abra. Czas Denana pozwolił na start z 12. lokaty, a Luki – z 14.

Po dobrym starcie Abra zyskał jedną lokatę i jechał tuż za Lucjanem. Koledzy z zespołu dwukrotnie wymieniali się pozycjami, aż w końcu Abra musiał ustąpić kierowcy Mercedesa, który niekoniecznie w przepisowy sposób wyprzedził reprezentanta naszej ekipy. Do 19. okrążenia Próchnica utrzymywał się na 4. miejscu. Niestety dostał karę przejazdu przez aleję serwisową. Trzy okrążenia później jechał 16., by dowieźć tę pozycję do mety. Świetnie spisali się Abra i Denan, kończąc rywalizację na 5. i 7. lokacie. Denan był 3. najbardziej powtarzalnym zawodnikiem w stawce, a Abra – czwartym. Luka zaś miał sporo pecha. Dwukrotnie padał ofiarą cudzych błędów i poniósł dotkliwe konsekwencje. Kocur zaś, startujący na serwerze Gold, zajął drugie miejsce, awansując o 3 pozycje względem pozycji startowej. 

Powtórkę z wyścigu z komentarzem można obejrzeć na kanale YouTube Republic of Simracers. Tradycyjnie nasi kierowcy podzielili się wrażeniami po wyścigu.

Abra:

Jestem zadowolony. Przed wyścigiem brałbym taki wynik w ciemno. Nie miałem czasu na przygotowania, dlatego podchodziłem do rywalizacji na względnym luzie, bez presji na dobry wynik. Chciałem po prostu dowieźć solidne punkty dla zespołu. Jak się okazało wynik przerósł moje oczekiwania. Nie spodziewałem się tego, bo stawka jest naprawdę mocna, a ja praktycznie nie trenowałem. Cóż… było to duże wyzwanie, więc satysfakcja również jest ogromna. Szkoda, że moim kolegom z zespołu nie poszło równie dobrze, ale to dopiero początek sezonu. Musimy zachować spokój i dalej pracować. Nie mogę się doczekać kolejnego wyścigu.

Lucjan:

Świetny występ zaliczyli Abra i Denan, niestety nie mogę tego samego powiedzieć o sobie. W sesji treningowej udowodniłem, że mam całkiem niezłe tempo. W kwalifikacjach zdołałem wykręcić 4. najlepszy czas. Jechałem solidny wyścig utrzymując Manuxa w bezpiecznej odległości. Nasze tempo było bardzo podobne. Niestety moje marginalne, niewielkie błędy miały przeogromne konsekwencje. Nie dość, że w ich wyniku traciłem cenne setne sekundy, to jeszcze otrzymywałem kary. W końcu musiałem odbyć karny przejazd przez aleję serwisową, w efekcie której wkrótce spadłem na odległe 16. miejsce. Za taki stan rzeczy mogę winić wyłącznie siebie – każdy z zawodników jedzie w dokładnie takich samych warunkach. Zadania nie ułatwia system kar. Jest bardzo surowy, ale jego największą bolączką jest to, że nie daje szans na „odkupienie”, a nawet jeśli spróbujemy mocno zwolnić przed powrotem na tor, to i tak najprawdopodobniej nas ukaże. Szkoda, że ten czynnik ma tak ogromne znaczenie. Tęsknię za starym systemem cięć – ten obecny nie pozwala na start bez odpowiedniego treningu. Pokutowałem za to, że kaleczyłem ostatni sektor. 

Luka:

Wyścig do zapomnienia. Dwa mocne strzały nie z mojej winy na drugim okrążeniu, zaliczone przez to ścięcia i spadek na sam koniec stawki. Z aero w kolorze czerwonym do pierwszego pitstopu nałapane dodatkowe ścięcia i karny przejazd. Po pitstopie i naprawie auta fajne tempo do momentu utknięcia za Porsche. Na następny wyścig trzeba poćwiczyć strategie z Alfy z zerowym skrzydłem z tyłu. Pomimo ustawienia na 4, Porsche i Lambo były nie do przegonienia.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Screenshot z Assetto Corsy

Poprzedni wpis
Giulietta po modernizacji, Giulia Q i Stelvio Q, czyli nowości Alfy Romeo
Następny wpis
Alfa Romeo 4C Zeus Pogea. Jest lżejsza i szybsza

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Scuderia ForzaItalia.pl na drugim miejscu po pierwszej rundzie GT3