fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Sprzedaż Fiat Auto Poland w 2012

Sprzedaż Fiat Auto Poland w 2012

Abarth 500 Tributo Maserati

W minionym roku kryzys w gospodarce nadal trwał. O tym, że nie ominął branży motoryzacyjnej z pewnością przekonali się kierowcy oraz dilerzy samochodów. Ci pierwsi poprzez znaczny wzrost cen paliwa na stacjach, drudzy zaś poprzez spadek sprzedaży nowych samochodów. W przypadku Fiata to przeszło 27% w porównaniu z rokiem 2011.

Łączna sprzedaż aut osobowych włoskiego koncernu wyniosła zaledwie 12 880 sztuk. Ponad 1/3 zeszłorocznej sprzedaży stanowił model Panda będąc najlepiej sprzedającym się samochodem włoskiego producenta w Polsce. Jego sprzedaż wyniosła 4969 sztuk. Drugie miejsce zajęło Punto z wynikiem 3764 sztuk, trzecie zaś było Bravo – 1011 sztuk. Największy wzrost sprzedaży – aż o 188% – zanotował Freemont. Kiepskie wyniki wyraźnie widać było w opublikowanym pod koniec roku raporcie, gdzie Fiat zamknął pierwszą dziesiątkę .

Nieco lepiej było w przypadku marek premium należących do grupy Fiat. Lancia osiągnęła wzrost sprzedaży o 90%, natomiast Jeep o 77%. Niewątpliwym źródłem sukcesu był znaczy wzrost sprzedaży modeli Voyager i Ypsilon (odpowiednio o 350% i 146%) w przypadku Lancii oraz Compass i Grand Cherokee (120% i 95%) w przypadku Jeepa. Jedynie Alfa Romeo zaliczyła drobny spadek na poziome 5,8%. Sytuacji tej należy upatrywać w bardzo ograniczonej ofercie, bowiem Alfa Romeo oferowała jedynie dwa modele: Giuliettę i MiTo. Pierwszy z nich zanotował nawet lekki wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011. Należący do Fiata Abarth sprzedał w minionym roku 52 sztuki swoich pojazdów (z czego 34 to Abarth 500).

Fiat 500L

Najlepiej sytuacja wyglądała w segmencie aut dostawczych. Tutaj, niezmiennie od kilku lat, Fiat był liderem. Na szczególne uznanie zasługuje model Ducato, który odnotował wzrost sprzedaży o 15% i był najczęściej wybieranym autem dostawczym w 2012 roku. Uznanie wśród nabywców znalazły 4973 sztuki. Warto tutaj wspomnieć o nieznacznym wzroście sprzedaży Fiata Fiorino. Łączna sprzedaż samochodów Fiat Professional wyniosła 9232 sztuki.

Szalejący kryzys znacząco odbił się na wynikach włoskiego koncernu w Polsce. Tylko dzięki znakomitej sprzedaży samochodów z grupy Fiat Professional, Fiat Auto Poland zajął wysokie, 3 miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów. Jednak bez przemyślanej strategii, a także przy braku nowych, konkurencyjnych modeli w ofercie, może okazać się, że rok 2013 nie spełni pokładanych oczekiwań o końcu trudnej sytuacji włoskiego koncernu w Polsce.

Łączna sprzedaż nowych samochodów Fiat Auto Poland w Polsce:

Fiat 12 880 szt.
Lancia 843 szt.
Jeep 1004 szt.
Alfa Romeo 1438 szt.
Fiat Professional 9222 szt.

Poprzedni wpis
50 lat Quattroporte
Następny wpis
Następca Ferrari Enzo ma mieć 950 KM!

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Sprzedaż Fiat Auto Poland w 2012