Stellantis zaprzeczył, jakoby miał zamiar sprzedać włoską markę Maserati, która wygenerowała w pierwszym półroczu straty w wysokości 82 milionów euro.
Oficjalne oświadczenie wydano 30 lipca 2024 roku:
Stellantis potwierdza niezachwiane zaangażowanie w świetlaną przyszłość Maserati jako wyjątkowej luksusowej marki z 14. marek Stellantis.
Dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares ostrzegł w zeszłym tygodniu, że jeśli marki nie będą zarabiać pieniędzy, zostaną zamknięte. Jego komentarze pojawiły się po tym, jak Stellantis przedstawił gorsze niż oczekiwano wyniki za pierwsze półrocze, kiedy to dochód netto grupy spadł o 48%, do 5,6 miliarda euro.
Maserati odnotowało skorygowaną stratę operacyjną w wysokości 82 milionów euro od stycznia do czerwca. Globalna sprzedaż pojazdów spadła o ponad 50%, do raptem 6500 sztuk.
Niektórzy analitycy sugerowali już wcześniej, że Maserati może być celem sprzedaży przez Stellantis, podczas gdy inne marki, takie jak Lancia czy DS mogą być również zagrożone, biorąc pod uwagę ich marginalny wkład w ogólną sprzedaż grupy.
Portfolio Stellantis obejmuje amerykańskie marki Jeep, Dodge i Chrysler oraz Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo i Opel w Europie. W październiku 2023 roku Stellantis kupił 21% udziałów w chińskim Leapmotor za 1,5 mld euro i obecnie uważa Leapmotor za swoją 15. markę.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment