Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Fiat ze stałą tendencją wzrostową. Globalna sprzedaż w górę o 2,2% w pierwszej połowie 2024 r.

Fiat ze stałą tendencją wzrostową. Globalna sprzedaż w górę o 2,2% w pierwszej połowie 2024 r.

W roku jubileuszu 125-lecia marki Fiat, włoska firma świętuje pozytywne półroczne wyniki sprzedaży, umacniając swój status wiodącej marki Stellantis pod względem wolumenów. Przy ponad 660 200 sprzedanych egzemplarzach na całym świecie marka osiągnęła wzrost o 2,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Dzięki obiecującym wynikom sprzedaży marka jest gotowa na jeszcze większe osiągnięcia. W tym doniosłym roku Fiat z uśmiechem patrzy w przyszłość, przewidując kilka bardzo ambitnych projektów: po lecie zostaną otwarte zamówienia na Grande Pandę – nowy globalny model, który oznacza powrót Fiata na globalny rynek głównego nurtu. Następne w kolejności są Abarth 600e i Fiat 500e Giorgio Armani.

Grande Panda jest pierwszym członkiem nowej globalnej rodziny Fiata. Dlatego włoska marka zapowiedziała, że na przestrzeni następnej dekady będzie miała odpowiednią ofertę dla każdego klienta. Prducent ogłosił już zbliżającą się premierę nowego 500 Ibrida (hybryda), który będzie produkowana w zakładzie Mirafiori w Turynie. 

Ponadto Włosi kontynuują prace na zaawansowanym etapie nad modelami SUV i fastback. Oba mają mieć premierę w nadchodzących latach. Wraz z ich debiutem, zostanie otwarty nowy rozdział na kartach historii Fiata, który ma się charakteryzować inkluzywnością, pomysłowością, włoskim stylem i globalnym duchem.

W Europie Fiat dokonał odważnego wyboru: przejście na pełną elektryfikację. Jest to strategia o znaczeniu społecznym skierowana do klientów. W ten sposób marka zapewnia, że pojazd sprzedawany dzisiaj będzie nadal miał wartość rynkową w przyszłości. Nowe i przyszłe modele – takie jak 600, 500, Grande Panda i inne, które pojawią się w przyszłości – będą dostępne wyłącznie z napędem BEV lub hybrydowym, wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

Wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2024 r. podkreślają imponujący wzrost marki w wielu regionach pod względem wolumenów. W Ameryce Północnej osiągnięto 24-procentowy wzrost, napędzany początkowymi dostawami Fiata 500e. Ponadto FIAT House, pierwszy budynek mieszkalny marki Fiata na świecie, został otwarty w czerwcu w Fort Lee, New Jersey, kilka minut od Manhattanu, kształtując przyszłość miejskiego życia z ponad 300. wynajmowanymi rezydencjami, które kładą nacisk na efektywne wykorzystanie przestrzeni i najwyższej jakości wykończenia.

Region MEA odnotował wzrost o 7,6%, podczas gdy region Azji i Pacyfiku wzrósł o 5%, a Ameryka Południowa odnotowała wzrost o 2,3%. W Ameryce Południowej Fiat umocnił swoją pozycję lidera z 14-procentowym udziałem w rynku, co dodatkowo potwierdza jego dominująca pozycja w Brazylii z 20,4% udziałem w rynku. Ponadto Fiat jest absolutnym liderem w branży we Włoszech i Turcji z 12,3% udziałem w rynku oraz w Algierii, gdzie posiada imponujący 68,3% udział w rynku. Sukces Fiata w tych regionach odzwierciedlają najlepiej sprzedające się modele: Fiat Panda we Włoszech, Fiat Tipo w Turcji i Fiat Doblò w Algierii.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Previous post
Pagani Utopia Roadster waży tyle samo, co coupe. Kosztuje od 3,1 mln euro
Next post
Pomimo dużych strat Stellantis nie sprzeda Maserati

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Fiat ze stałą tendencją wzrostową. Globalna sprzedaż w górę o 2,2% w pierwszej połowie 2024 r.