Stellantis wszedł w drugą połowę roku z 18% udziałem w rynku i utrzymał swoją silną pozycję jako drugi w europejskim rankingu. Marki Citroën, Dodge i Jeep® osiągnęły szczególnie dobre wyniki, zwiększając sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma jest numerem 1 we Francji, Włoszech i Portugalii od początku roku.
We Francji Stellantis utrzymał 30% udziału w rynku od początku roku, z czterema modelami (Peugeot 208, 308, 2008 i Citroën C3) w pierwszej dziesiątce. Włochy osiągnęły ponad 32% udziału w rynku z czterema modelami w pierwszej dziesiątce, w tym Fiatem Pandą, Lancią Ypsilon, Citroënem C3 i Jeepem Avengerem, umacniającym swoją rolę najczęściej sprzedawanego SUV-a we Włoszech.
W Niemczech sprzedaż wzrosła o ponad 13%, przy czym prawie wszystkie marki odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym i zwiększyły udział w rynku do 14%. Opel Astra sprzedał się w sierpniu w liczbie ponad 4300 sztuk, stając się jednym z najchętniej kupowanych samochodów segmentu C na rynku. Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Irlandia i Słowenia również odnotowały znaczący wzrost sprzedaży.
Stellantis Pro One jest numerem 1 z prawie 29% udziałem w rynku i wzrostem wolumenu o 1,4% rok do roku. W Niemczech wzrost ten był ponownie szczególnie zauważalny – o 3,3 punktu procentowego i wzrostem sprzedaży o 29,5%. Sprzedaż poszła do góry również w Holandii (+13%), Hiszpanii (+17%) i Portugalii (+6%).
Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis w rozszerzonej Europie, skomentował:
Rozpoczęliśmy drugą połowę roku w Europie z właściwym impetem, utrzymując stały wzrost we wszystkich segmentach i rodzajach energii, pomimo wahań na rynku. Odporność naszych pracowników i partnerów, w połączeniu z pojawieniem się ekscytujących nowych produktów wieloenergetycznych, w tym wprowadzonych w tym miesiącu produktów Leapmotor gwarantuje, że będziemy nadal konkurować o pierwsze miejsce.
Stellantis odnotował stały wzrost na rynku dzięki szerokiej ofercie nowych modeli BEV, PHEV i MHEV. Udział pojazdów BEV w UE29 wyniósł 13% w ujęciu rocznym, a we Francji wolumen wzrósł o prawie 40%, przy czym Peugeot E-208 był najczęściej sprzedawanym samochodem elektrycznym w pierwszych ośmiu miesiącach roku. We Włoszech marka Peugeot zdobyła w ubiegłym miesiącu ponad 9% udziału w rynku samochodów elektrycznych, podczas gdy Stellantis jest czołowym producentem elektrycznych samochodów dostawczych w Wielkiej Brytanii, a Vauxhall jest liderem w sprzedaży detalicznej samochodów elektrycznych i w kanałach Motability.
Dział pojazdów używanych Stellantis wzrósł o 30% w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy, a rynki G10, takie jak Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania, wykazały silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży na stabilnym rynku europejskim.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment