fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Trofeo Lancia przygotowuje się do Rally Roma Capitale

Trofeo Lancia przygotowuje się do Rally Roma Capitale

Po spektakularnym sukcesie Rally Due Valli, Trofeo Lancia wraca do rywalizacji w dniach 4-6 lipca, tym razem podczas legendarnego Rally Roma Capitale, który jest częścią FIA European Rally Championship (ERC) oraz SPARCO Italian Absolute Rally Championship (CIAR). To wyjątkowe wydarzenie rozgrywa się na tle Koloseum, malowniczych krajobrazów Lacjum, z centralnym punktem w Fiuggi. Trasa obejmuje ponad 207 kilometrów odcinków specjalnych podzielonych na 13 prób, a aż 18 z 103 załóg bierze udział w Trofeo Lancia – blisko 20% całej stawki.

Włoska runda to kluczowy moment sezonu – dzień 1 i 2 będą liczone jako trzecia runda Trofeo Lancia, natomiast dzień 3 zostanie sklasyfikowany jako czwarta runda – zatem każdy błąd może być decydujący. Gianandrea Pisani, lider klasyfikacji generalnej oraz kategorii Master, będzie bronił przewagi zaledwie 8,5 sekundy nad Davide Pesavento – triumfatorem Due Valli i liderem kategorii Junior oraz włoskich mistrzostw aut z napędem na przednią oś. Giorgio Cogni, zwycięzca zeszłorocznej edycji Rally4 w Rzymie, również liczy na dołączenie do walki o najwyższy stopień podium.

W gronie młodych kierowców nie zabraknie Gabriela di Pietro, który po pechowym starcie w Due Valli zamierza wrócić do formy, oraz Nicolò Ardizzone – ten ostatni po sukcesie na podium w Weronie chce postawić kolejny krok naprzód. W stawce Juniorów ponownie zobaczymy także Asię Vidori, której obecność stanowi cenne kobiece wsparcie w rodzinie Trofeo Lancia.

W kategorii Master liderzy będą musieli zmierzyć się z outsiderami – Michaelem Lengauerem i Andreą Mazzocchim, którzy otarli się o podium podczas ostatniej rundy, a także z nowicjuszem Adamem Sroką oraz kierowcami, takimi jak Federico Francia, Edoardo De Antoni i Emanuele Rosso, którzy mogą zaskoczyć rywali.

W klasie Expert Denis Vigliaturo po dwóch zwycięstwach z rzędu prowadzi z przewagą 19,5 punktu nad Emanuele Fiore, a tuż za nimi czai się doświadczony na arenie międzynarodowej Dariusz Poloński. Warto także obserwować rozwój Pierluigiego Marino, Giuseppe Piumattiego i Mauro Porzii, którzy coraz lepiej czują się za kierownicą Ypsilon Rally4 HF.

Ypsilon Rally4 HF, sprzedany już w ponad 90 egzemplarzach, to bezdyskusyjna gwiazda sezonu. Silnik 1.2 Turbo o mocy 212 KM, skrzynia SADEV i amortyzatory Ohlins sprawiają, że auto oferuje perfekcyjną równowagę, błyskawiczną reakcję i stabilność przy dużych prędkościach. Dzięki elastycznym regulaminom i młodej, międzynarodowej obsadzie, Trofeo Lancia staje się poligonem dla przyszłych gwiazd motorsportu, oferując jednocześnie doświadczonym kierowcom platformę do walki o mistrzostwo Rally4.

W centrum Fiuggi zlokalizowane będzie Lancia Corse HF Village, które zaoferuje gościom immersyjne doświadczenie ze światem włoskiej marki. Oprócz jazd testowych nową Ypsilon – zarówno w wersji hybrydowej, jak i w pełni elektrycznej – będzie można podziwiać nową Ypsilon HF o mocy 280 KM, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy, dzięki elektrycznemu napędowi i mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu. To właśnie ten model wystąpił niedawno u boku Ypsilon HF Line podczas testów prasowych na torze Balocco.

Dodatkową atrakcją będą wystawy legend rajdowych: Lancia Delta Integrale i 037, a także spotkania z kierowcami, interaktywne aktywności i rodzinne wydarzenia. Wszystkie najważniejsze momenty z Trofeo Lancia w trakcie Rally Roma Capitale będą transmitowane na żywo na oficjalnych profilach Lancia Corse HF na Facebooku, Instagramie i TikToku.

Rzym po raz kolejny stanie się areną pełną adrenaliny, pasji i wizji, w której Lancia odgrywa główną rolę — zarówno jako ikona przeszłości, jak i lider przyszłości motorsportu. Po zakończeniu rzymskiej rundy Trofeo Lancia uda się na letnią przerwę, by powrócić we wrześniu na Rally del Lazio (13–14 września), a finał odbędzie się w legendarnym Rallye Sanremo (17-18 października).

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari przywraca fizyczne przyciski – marka otwarcie przyznała się do błędu
Next post
W listopadzie Fiat rozpocznie produkcję 500 Hybrid w Turynie

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Trofeo Lancia przygotowuje się do Rally Roma Capitale