fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Vettel 7. Charles nie dojechał do mety w GP Hiszpanii

Vettel 7. Charles nie dojechał do mety w GP Hiszpanii

Na torze Barcelona-Catalunya została rozegrana 6. runda tegorocznego sezonu Formuły 1. Na mecie jako pierwszy zameldował się Lewis Hamilton z miażdżącą przewagą 24 sekund nad drugim Maxem Verstappenem. Trzeci był Valtteri Bottas. Spośród reprezentantów włoskich zespołów najwyżej uplasował się Sebastian Vettel – dojechał 7. Kimi Raikkonen był 14., zaś Antonio Giovinazzi – 16. Charles Leclerc nie ukończył rywalizacji, przejeżdżając 38 okrążeń spośród 66.

Wyniki sesji kwalifikacyjnej zwiastowały słaby wyścig dla zespołów Scuderia Ferrari i Alfa Romeo Racing ORLEN. Charles Leclerc zajął odległe 9. miejsce, podczas gdy jego kolega z zespołu był 11. Całkiem nieźle spisał się Kimi Raikkonen z 14. czasem. Antonio Giovinazzi był ostatni.

Charles Leclerc na 37. okrążeniu zbyt mocno najechał na separator w trzecim sektorze toru, tuż przed wyjazdem na długą prostą start-meta. Podbiło go i obróciło, a w międzyczasie zgasł silnik. Monakijczyk miał problemy z uruchomieniem jednostki, ale w końcu się udało i ruszył z miejsca. Przejechał jeszcze jedno okrążenie, po czym udał się do alei serwisowej, z której już nie wyjechał.

Sebastian Vettel zjechał do alei serwisowej na 29. okrążeniu, gdzie otrzymał świeży komplet miękkich opon. Włączył się do rywalizacji na 14. pozycji. Mając na uwadze zbierające się nad torem chmury, ekipa zdecydowała się na wydłużenie stintu przynajmniej do 50. okrążenia. Wszystko wskazywało jednak na to, że warunki pogodowe pozostaną bez większych zmian. Na tym etapie niemiecki kierowca podjął ryzykowną decyzję dokończenia wyścigu bez pit stopu. Bardzo dobrze zarządzał oponami, co się odpłaciło. Dojechał na dość wysokim 7. miejscu.

Sebastian Vettel:

Dziś próbowaliśmy czegoś innego i to się opłaciło. Zmagałem się z autem na pierwszym stincie na średniej mieszance, podczas gdy w drugim czułem się dużo lepiej, mimo że tak wielu okrążeń na softach. Na jakimś etapie przewidywałem deszcz, więc przedłużyliśmy drugi stint. W końcu znaleźliśmy się w sytuacji, w której nie mieliśmy nic do stracenia, więc zaryzykowaliśmy i postanowiliśmy spróbować dojechać do końca bez dodatkowego pit stopu. Na szczęście się udało i ten wynik odzwierciedla maksimum, jakie mogliśmy osiągnąć z tym samochodem. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale w tej chwili właśnie takim tempem dysponujemy, dlatego też czasami musimy podejmować pewne ryzyko.

Charles Leclerc:

Szkoda, że nie mogliśmy dziś ukończyć wyścigu. Myślę, że mieliśmy duże szanse na szóstą lub lepszą lokatę. Byliśmy bardzo konkurencyjni na softach, a także szybcy na średniej mieszance, czego nie mogliśmy w pełni pokazać ze względu na spory ruch. Plan był taki, że miałem zrobić jeden pit stop. Jechało mi się całkiem nieźle.

Niestety, mieliśmy problem w środkowej fazie rywalizacji. Nagle wyłączył się mój ekran i silnik, a tylne koła się zablokowały. Nie jesteśmy jeszcze pewni, co się stało i badamy przyczynę. Silnik w końcu uruchomił się ponownie, ale było już za późno, aby kontynuować wyścig, ponieważ odpiąłem pasy bezpieczeństwa i musiałem wrócić do boksów. Chociaż ten rok jest nieco trudniejszy niż ostatni, wszyscy jesteśmy zmotywowani do tego, aby przynieść jak najlepsze wyniki dla zespołu i będziemy nadal ciężko pracować, aby to osiągnąć.

Kimi Raikkonen:

To nie był taki wyścig, jakiego się spodziewaliśmy. Na początku myślałem, że będziemy mieli szansę walczyć, ale po postojach nasze tempo nie wystarczyło, by nadążyć za innymi. Będziemy musieli zastanowić się, jak poprawić nasze wyniki na przyszły tydzień. Na ostatnich okrążeniach miałem problem z przednim skrzydłem, ale w końcu nie zrobiło to żadnej różnicy. Nie jestem pewien, co się stało – będziemy musieli się temu przyjrzeć.

Antonio Giovinazzi:

To był dość trudny wyścig, ale myślę, że zrobiliśmy, co mogliśmy. Miałem dobry start i nadrobiłem kilka miejsc, zyskałem kolejne z bardzo dobrym pit stopem, ale po drugim samochodzie bezpieczeństwa zmagałem się z tempem – a pięciosekundowa kara oznaczała, że straciłem jeszcze dwie lokaty na końcu. Mieliśmy nadzieję, że będziemy trochę bardziej konkurencyjni – musimy przyjrzeć się danym i poprawić to, co możemy, aby zrobić krok naprzód, gdy będziemy się tu ścigać ponownie w przyszłym tygodniu.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Previous post
Czy Roma jest jednym z najlepszych aut GT Ferrari?
Next post
Czy zlot Forza Italia 2020 się odbędzie?

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Vettel 7. Charles nie dojechał do mety w GP Hiszpanii