fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Włoska wyprawa 20 Espadami i Islero

Włoska wyprawa 20 Espadami i Islero

Lamborghini Polo Storico z okazji 50-lecia Islero i Espady zorganizowało wyprawę, w której wzięło udział 20 egzemplarzy wspomnianych modeli. Samochody wyruszyły 7 września z Perugii.

Trasa liczyła 800 km i przecinała Umbrię, Toskanię oraz Emilię-Romanię. Piękne krajobrazy wzbogaciło 20 kolorowych Lamborghini, które wspólnie przedzierały się przez malownicze szlaki górskie i historyczne centra takich miast takich, jak Perugia, Orvieto i Asyż.

Choć każdy z samochodów biorących udział w wydarzeniu ma do opowiedzenia ciekawą historię, niektóre z nich wyróżniały się na tle pozostałych. I właśnie dlatego zostały nagrodzone pod koniec wyprawy przez samego Stefano Domenicaliego, przewodniczącego i dyrektora generalnego Automobili Lamborghini.

Wyróżnienie otrzymała Espada serii 3 z 1973 roku o numerze podwozia 9300, która pozostaje w rękach jednego właściciela od stycznia 1977 roku. Przez lata auto służyło jako jedyny rodzinny samochód, wykorzystywany do dojazdów do pracy i odbioru dzieci ze szkoły. Pojazd ten stał się czymś więcej niż tylko środkiem transportu z punktu A do punktu B – zdaniem właścicieli to jeden z członków rodziny. Niedawno przeszedł renowację, po czym towarzyszył małżeństwu podczas miesiąca miodowego z okazji 55. rocznicy ślubu.

Nagrodę otrzymała także bardzo rzadka Espada serii 2 o numerze podwozia 8386 – jedna spośród 12 wyprodukowanych egzemplarzy wyposażonych w pakiet VIP. Norweska załoga musiała przejechać 3000 km, aby dotrzeć do Perugii.

Miano auta najbardziej „wiernego” Sant’Agata Bolognese przypadło Islero S o numerze podwozia 6435. Samochód wyjechał z fabryki w 1968 roku jako jeden z 70 egzemplarzy z kierownicą po prawej stronie. Pojazd należy do brytyjskiego kolekcjonera.

W wydarzeniu wzięły udział dwa auta z Lamborghini Museum, w tym Espada serii 3 z 1976 w nadwoziu wykończonym niebieskim lakierem Blu Notte i czerwone Islero z 1968.

Pomimo długiej trasy i wymagających dróg, wszystkie samochody dotarły do Sant’Agata Bolognese w doskonałym stanie, co jest kolejnym dowodem na to, że historycznych 12-cylindrów – jeśli są odpowiednio konserwowane – odwdzięczają się trwałością.

Już wcześniej Lamborghini świętowało 50-lecie Espady i Islero podczas Techno Classica 2018 w Essen.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Basz i Postiglione wygrali w pierwszym wyścigu Super Trofeo na Nürburgringu
Następny wpis
Wielkie pożegnanie Sergio Marchionne. Zebrało się ponad 2000 osób

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Włoska wyprawa 20 Espadami i Islero