Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Tipo winduje Fiata w rankingach sprzedaży

Tipo winduje Fiata w rankingach sprzedaży

Ile czasu minęło od wielkich sukcesów Fiata na polskim rynku? Nawet największym wielbicielom marki trudno to sobie przypomnieć. Oczywiście modele Panda, a potem 500 były liderami sprzedaży. Co więcej – napędzały rynek samochodów nowych w całej Europie. W końcu to ponad 90% produkcji szło na eksport. Przed Pandą niewątpliwym sukcesem była gama Punto. Kolejne jego odmiany (Grande Punto, Punto Evo) były tylko delikatnym liftingiem. Technologicznie samochód się nie zmieniał. Przyczyniło się to do większego kryzysu i znacznego odstawania od konkurencji.

A co spektakularnego wprowadził Fiat po modelu 500? Odpowiedz jest prosta – to kolejne wariacje na jego temat. Nowe wersje miały kontynuować sukces najmniejszej pięćsetki z gamy. Nie wyszło. 500L, 500L Living czy 500X to udane samochody. To auta, które znajdują wielu chętnych, ale nie w Polsce. Fiat wypadł z pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się samochodów.

Minęło trochę czasu. Na rynek trafił dobrze wyglądający sedan. To Tipo. Konkurencyjna cena, dobre wyposażenie seryjne (w wersji podstawowej m.in. klimatyzacja manualna) i Fiat w Polsce zaczyna odżywać.  Przestronny samochód, ze sporym bagażnikiem. Wnętrze mile zaskakuje. Nie ma gołej blachy. Spasowanie stoi na dobrym poziomie. Najniższa wersja wyposażenia – oprócz wspomnianej klimatyzacji– oferuje także centralny zamek, elektrykę szyb i lusterek oraz niezbędne systemy bezpieczeństwa. A to wszystko w cenie nieprzekraczającej 45 tysięcy złotych. Brzmi jak marzenie? Nie. To nowy sposób ratowania marki. Już sam rok 2016, gdzie w ofercie był tylko wersja – sedan – potwierdził, że auto ma wszystko by odnieść rynkowy sukces. Co więcej, z informacji od dilerów wynikało, że w pewnym momencie zaczęło brakować samochodów. W końcu pula nowych Tipo była ograniczona.

Po niemal roku od prezentacji w Genewie do polskich salonów trafiły kolejne wersje nadwoziowe. To hatchback i kombi. Hatchback to najczęściej wybierana wersja nadwoziowa samochodów w Polsce. Kombi zaś, to wybór firm i przedstawicieli handlowych. Z niecierpliwością czekaliśmy na cenniki. Z tyłu głowy mieliśmy źle skalkulowaną cenę modelu Stilo. A jeżeli Włosi oszołomieni sukcesem sedana przeszarżują z kwotą za wersję bazową? Nic z tych rzeczy. Fiat kolejny raz staje na wysokości zadania. Za podstawową wersję hatchbacka z dobrym wyposażeniem zapłacimy poniżej 50 tysięcy złotych. A co jest wspomnianym standardem? Klimatyzacja, 6 poduszek powietrznych, radio z usb. Jest fajnie. A jak się ma sytuacja w przypadku kombi? Nadal jest dobrze, a nawet lepiej niż u konkurencji. Ceny startują od 53 400 zł. Co otrzymujemy w zamian? Pełnowartościowe kombi ze sporym bagażnikiem w klasie C.

Co zmieniło się po wprowadzeniu Tipo w nowych wersjach nadwoziowych? Bardzo dużo. Fiat wraca na szczyt. Po pięciu miesiącach 2017 roku Tipo wskoczyło do pierwszej szóstki najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce! Wynik 994 pojazdów z pewnością robi wrażenie. W rankingu kompaktowy Fiat przeskoczył m.in. Renault Clio, Skodę Rapid czy Toyotę Yaris. Dzięki dobrej sprzedaży Tipo zyskał przede wszystkim Fiat. Po długiej nieobecności w czołówce sprzedaży, włoska marka triumfalnie wraca. Patrząc na ostatnie miesiące, Fiat podskoczył o 7 pozycji i znalazł się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek w Polsce.

Jak się okazuje potrafi robić porządne samochody. Tipo to dobra odpowiedź włoskiej marki na kryzys. Coraz bardziej widoczny na polskich drogach model pokazuje, że marka ma wielki potencjał. To także dowód na to, że Włosi nie składają broni i dalej zamierzają walczyć o klienta.

Tekst: Paweł Oblizajek

Zdjęcia: Fiat Press

Poprzedni wpis
Nowa eLka od Fiata
Następny wpis
Rocznica Malucha

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Back
Udostępnij

Tipo winduje Fiata w rankingach sprzedaży