Skutery to nie tylko wygodny środek transportu. To styl życia. Klasyczne skutery to jeszcze bardziej emocjonująca strona tego stylu. To pasja. Ponadczasowy design nie zmienianych od dziesięcioleci metalowych konstrukcji wciąga. W klasycznych skuterach fascynuje legendarny styl i mało kłopotliwa forma korzystania z ich uroków. Niepotrzebny jest specjalny strój. Na skuter się wsiada i jedzie. Samemu, z partnerką, w grupie, w mieście, za miasto… gdziekolwiek i jakkolwiek aby do przodu, odczuwając pierwotną radość obcowania z motoryzacją.
W czasach wszechobecnej elektroniki i ulicznych korków, klasyczny skuter symbolizuje radość, swobodę i elitarny image. Należeć do grupy zakręconych na punkcie tradycyjnej motoryzacji może teoretycznie każdy. Nie każdy jednak zna się na restaurowaniu zabytkowych skuterów.
Model LML Star został stworzony ponad 30 lat temu oryginalnie jako produkowana zresztą do dzisiaj z krótką przerwą Vespa PX. To najdłużej produkowany model skutera w historii motoryzacji. Dzisiaj nadal w niezmienionej formie można ten model nabyć i to jako fabrycznie nowy pojazd. Nawet w wersji dwusuwowej a to już w dzisiejszych czasach dla miłośników tradycji rarytas.
Czym jest klasyczny skuter LML? LML to po prostu licencyjna Vespa PX. Produkcja tego klasycznego modelu skutera trwa nieprzerwanie od roku 1978. Od roku 1983 firma Piaggio związała się w LML Ltd i na licencji produkowano części do Vespy PX i samego LML. Produkcja pod opieką Piaggio trwała w Indiach do roku 1999. Od tego właśnie roku na tej samej linii produkcyjnej montuje się do dzisiaj LML a firma nie jest już formalnie związana z Piaggio – Vespa, choć do Europy pojazdy te trafiają jako import włoski, przez firmę LML Italia, która w roku 2009 postanowiła z rozmachem rozwinąć rynek tego modelu skutera. Z powodzeniem.
We Włoszech nie trzeba nikomu tłumaczyć co to za model. Również w Wielkiej Brytani LML jest bardzo znany i ku niezadowoleniu marketingowców tej marki “przerabiany” za pomocą zmiany emblematów na “oryginalne” Vespy PX. Co ciekawe, wśród znawców klasycznych skuterów jakość wykonania LML jest w zasadzie lepsza od jakości wielu partii produktu Piaggio. Cena natomiast jest o 35 % niższa od oryginału przy czym paleta kolorystyczna i mnogość montowanych silników budzi uznanie wśród konkurencji. LML Polska z impetem wchodzi właśnie na polski rynek zapowiadając, że rok 2012 będzie “Rokiem LML w Polsce”. Zapowiadany na maj Rajd LML dookoła Polski ma być silnym akcentem marki, która zamierza skupić wokół siebie ponad podziałami wszystkich entuzjastów klasycznych skuterów.
Podobnie jak włoski pierwowzór, LML Star posiada w całości metalową karoserię oraz błotniki. Napędzany jest czterema rodzajami silników. Szczególnym rarytasem w dzisiejszych czasach są dwusuwowe jednostki o pojemnościach 125 cm3 i 150 cm3. Dostępne są również silniki czterosuwowe o pojemnościach 151 cm3 i 200 cm3. Napęd przekazywany jest przez czterobiegową, ręczną skrzynię biegów ze sterowaniem w manetce. LML-a zamówić można w malowaniu wielokolorowym, a także doposażyć w liczne akcesoria i dodatki. Ceny skutera LML Star zaczynają się od 10500 PLN.
Facebookowy Fan Page LML w Polsce.
No Comment