Zespół ForzaItalia.pl eRacing wchodzi z impetem w rok 2023, dołączając do sezonu 6HR Challenge Esports Series, organizowanego przez Racing Club International (RCI). Przewidywana pula nagród to 11 000 euro. Kierowcy będą rywalizować ze sobą na wirtualnych torach w symulatorze Assetto Corsa Competizione w klasie GT3. W każdej z rund obowiązywać będzie nałożony przez RCI balans osiągów.
Kalendarz
Kalendarz otwiera inauguracyjna runda na torze Kyalami, zlokalizowanym w RPA. Wyścig zaplanowano na 5 marca 2023 roku. Kolejne zmagania będą odbywać się w 3-tygodniowym odstępie. Drugi w kalendarzu jest tor Autodromo Enzo e Dino Ferrari, czyli tzw. Imola, poprzedzająca rundy na Indianapolis, Barcelonie i Paul Ricard. Ostatni wyścig wystartuje 28 maja 2023 roku.
- 5 marzec 2023 – Kyalami
- 26 marzec 2023 – Imola
- 16 kwiecień 2023 – Indianapolis
- 7 maj 2023 – Barcelona
- 28 maj 2023 – Paul Ricard
Format
Wszystkie rundy rozegrane zostaną w dokładnie takim samym formacie. Dzień wyścigowy dla 6HR Challenge Esports Series to niedziela, zaś dla 6HR Series – sobota. 6-godzinne wyścigi poprzedzać będą 40-minutowa sesja treningowa oraz 20-minutowe kwalifikacje – start pierwszej sesji przewidziano na godzinę 12:00, zaś wyścig powinien się rozpocząć tuż po 13:00. W ramach jednego zespołu może wystartować od dwóch do trzech kierowców. Maksymalny czas trwania pojedynczego stintu to godzina i pięć minut. Każdy z samochód ma do dyspozycji 4 komplety opon na wyścig i dokładnie taką samą liczbę na dwie pozostałe sesje – trening i kwalifikacje. Na starcie może pojawić się maksymalnie 49 aut. Nad przebiegiem rywalizacji będą czuwać stewardzi, na bieżąco nakładający kary za przewinienia na torze.
Dostępne samochody
Drużyny biorące udział w wydarzeniu mogły zdecydować się na auto spośród puli składającej się z: Aston Martina V8 Vantage GT3, Audi R8 LMS EVO II, Bentleya Continentala GT3, BMW M4 GT3, Ferrari 488 GT3 EVO, Hondy NSX EVO, Lamborghini Huracana GT3 EVO, McLarena 720S GT3, Mercedesa AMG GT3 EVO i Porsche 911 II GT3 R.
Niestety, twórcy gry Assetto Corsa Competizione – firma Kunos Simulazioni – nie zdążyli wypuścić zapowiadanego DLC z takimi samochodami, jak m.in.: Ferrari 296 GT3, Lamborghini Huracan GT3 EVO2 i Porsche 991 (992) GT3 R.
ForzaItalia.pl eRacing
Zespół ForzaItalia.pl eRacing wystawia do rywalizacji po raz pierwszy niewłoski samochód – Astona Martina V8 Vantage’a GT3. Brytyjskie auto w 6HR Challenge Esports Series poprowadzą: Paweł Jarzębowski i Przemysław Ostrouch.
Transmisje na żywo
Wszystkie wyścigi będą transmitowane na żywo z komentarzem na oficjalnym kanale RCI TV na YouTubie. Ponadto, będzie można śledzić rywalizację z perspektywy kokpitu zespołu ForzaItalia.pl eRacing oraz wejść w interakcję z naszymi kierowcami. Widok z Astona Martina dostępny będzie na kanale Pawła Jarzębowskiego na Twitch.tv. Brytyjski samochód przywdziany jest w dedykowane malowanie, w przypadku którego motywem przewodnim jest włoskie tricolore, rozciągające się na długość i szerokość całej karoserii. Przy okazji, doczekaliśmy się nowej odsłony logo z głową konia – pierwsza wersja towarzyszyła nam od początku 2020 roku, aż do końca lutego 2023.
Wypowiedzi kierowców
Paweł Jarzębowski – Aston Martin V8 Vantage GT3 – RCI 6HR Challenge Esports Series:
Cieszę się, że udało nam się zakwalifikować do tego sezonu, bo było na prawdę ciasno w stawce i niewielkie różnice w średniej czasów decydowały o tym, czy dany team się zakwalifikuje, czy nie. Jeżeli chodzi o pierwszą rundę, to mam nadzieję, że będzie to czysty wyścig, bez większych przygód i nerwów. Jednak jak pojawia się sezon z nagrodami, to zazwyczaj walka jest ostra i często nieczysta. Taki urok esportowych sezonów. Mam nadzieję, że moje słowa się nie potwierdzą i unikniemy przykrych sytuacji.
Przemysław Ostrouch – Aston Martin V8 Vantage GT3 – RCI 6HR Challenge Esports Series:
Kyalami to pierwszy tor z pięciu, na którym razem z Pawłem rozpoczynamy ściganie w serii 6HR Challenge Esports Series. Reprezentujemy ForzaItalia eRacing w Astonie Martinie V8 Vantage. Stawka kierowców w serii jest na pewno mocna, a jeszcze bardziej wyrównana, o czym świadczy fakt, że 49 teamów zmiesciło się w 0,453 sekundy w prekwalifikacjach. Kyalami jest jednym z torów, które bardzo lubię, aczkolwiek bezpośrednia walka w Astonie może być tutaj utrudniona z racji słabego wyjścia z wolnych zakrętów. W związku z tym, kwalifikacje mogą okazać się kluczowe, a biorąc pod uwage czasy po prekwalifikacjach – różnica 0,15 sekundy może przełożyć się na 30 pozycji startowych. Dodatkowym smaczkiem jest limit opon na wyścig do 4 kompletów. Wymaga to przejechania podwójnych stintów – kluczowe będzie dbanie o opony, ale i o odpowiedni poziom koncentracji przez ponad 2 godziny. Zapowiada się fajna walka i jak tylko uda nam się uniknąć kolizji na torze, to liczę na dobry wynik.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment