Fiat powrócił do skutecznej strategii, która pozwoli firmie wrócić do czołówki rankingów sprzedaży – wprowadzenie do oferty auta dobrze skompletowanego i w przystępnej cenie. Realizując założony plan, w roku 2016 swoją premierę miał model Tipo w wersji Sedan.
Oferta okazała się strzałem w dziesiątkę, gdyż zaoferowano dobrze wyposażony produkt za rozsądną cenę. Koncern z Turynu sprzedał w Polsce 2979 sztuk tego modelu, co uczyniło go trzecim najczęściej kupowanym kompaktem w naszym kraju. Powodzenie nowej strategii zaowocowało wprowadzeniem do sprzedaży w bieżącym roku nowych Tipo w wersji hatchback i Station Wagon, będących uzupełnieniem luki modelowej.
Tym samym Włosi wychodzą naprzeciw różnym grupom docelowym – od młodych kierowców, poprzez rodziny, aż po przedsiębiorców. Nowe modele Tipo łącząc cechy funkcjonalności, prostoty i niskiej ceny mają szansę nawiązać do sukcesów sprzedażowych największych hitów Fiata, takich jak Uno czy Panda.
Fiat Auto Poland wprowadzając w najbardziej pożądanym przez Polaków segmencie C (prawie 30% rynku) rodzinę Tipo zaoferował trzy poziomy wyposażenia POP, EASY i LOUNGE oraz szeroką gamę silników, co pozwoli mieć nadzieję na znaczne poprawienie wyników sprzedaży. Do dyspozycji możemy mieć 4 wersje jednostek napędowych, w tym nowość – silnik benzynowy z fabrycznie montowaną instalacją LPG (dopłata 3500 zł). Wabikiem dla klientów jest cena, gdyż hatchback z silnikiem 1,4 l, 6-biegową skrzynią biegów i standardowym wyposażeniem, obejmującym m.in. klimatyzację, radio z systemem Uconnect oraz centralny zamek ze sterowaniem w kluczyku, zapłacimy 49 900 zł. Wersja Station Wagon dodatkowo otrzymuje w standardzie relingi dachowe, elektrycznie regulowane szyby tylne i dodatkową konfigurowalną przestrzeń w bagażniku „Magic Cargo Space” i kosztuje 53 400.
W zgrabnym, przyjemnym dla oka nadwoziu kryje się funkcjonalne wnętrze, które pomieści bez problemu nawet wysokich pasażerów na przednich i tylnych fotelach. Dodatkowo można zapakować do niego aż 440 litrów (w wersji SW 550 l) bagażu. Wnętrze urządzone jest funkcjonalnie, z zachowaniem zasad ergonomii. W oczy rzuca się znajdujący się w centralnym miejscu konsoli system UConnect z 7-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości i ekranem dotykowym, przypominający te z nowych modeli 500 oraz 124.
Niezawodny układ zawieszenia typu McPherson z przodu oraz tylne koła połączone belką skrętną zostały zestrojone tak, aby oferować maksymalny komfort połączony z precyzją jazdy i przyzwoitą przyczepnością w zakrętach.
Fiat postawił sobie jasny cel – sprzedaż nowych aut w Polsce musi ulec zwiększeniu. Temu właśnie ma służyć prezentacja rodziny Tipo. Czy ta strategia przyniesie sukces? Patrząc na tabelę sprzedaży debiutującego w ubiegłym roku Tipo Sedan, można więc niemal być pewnym, że uzupełniające gamę modele hatchback i Station Wagon co najmniej powtórzą sukces swojego starszego brata.
Tekst i zdjęcia: Piotr Ciechomski
No Comment