Z czasem 1:17.309 na torze testowym Ferrari, SF90 XX Stradale jest o 1,4 sekundy szybszy od standardowego SF90.
SF90 XX Stradale to jedna z najważniejszych premier Ferrari w roku 2023. Jednak niektórzy fani mogli poczuć rozczarowanie wraz z informacją o mocy tego wyjątkowego auta – dysponuje on raptem 30 KM więcej, niż standardowe SF90 Stradale. Producent z Maranello zdołał jednak udowodnić, że wszystkie ulepszenia mocno wpłynęły na wydajność na torze wyścigowym. Na krótkim torze Fiorano SF90 XX okazało się być szybsze aż o 1,4 sekundy.
Z czasem okrążenia wynoszącym 1:17,309, SF90 XX Stradale jest najszybszym dopuszczonym do ruchu ulicznego Ferrari na torze Fiorano. Rekord został osiągnięty przez szefa działu rozwoju Ferrari Raffaele de Simone 16 października 2023 roku.
Moc pochodzi z hybrydowego układu napędowego, który składa się z 4-litrowego silnika V8 i trzech jednostek elektrycznych. Razem rozwijają moc 1030 KM, dzięki ulepszonemu chłodzeniu, zmodernizowanym układzie wydechowym, nowym tłokom i zmienionemu kształtowi komory spalania. Oprócz dodatkowej mocy samochód waży również o 10 kg mniej niż standardowy model. To zasługa elementów z włókna węglowego i zastosowaniu lżejszych foteli.
SF90 XX Stradale wyposażono w stałe tylne skrzydło. Wraz z pozostałymi elementami aerodynamicznymi udało się uzyskać siłę docisku wynoszącą 530 kg przy prędkości 240 km/h – dla porównania zwykłe SF90 może poszczycić się wartością 390 kg.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment