Ferrari 250 GT Coupe by Boano było przedmiotem aukcyjnym w Kalifornii, podczas wydarzenia Monterey 2024. Na samej aukcji nie zostało sprzedane, za to niedługo po jej zakończeniu znalazło nabywcę.
Oryginalnie wykończone w kolorze Grigio z wnętrzem w kolorze Rosso, to coupe Boano z niskim dachem zostało dostarczone znanemu klientowi Ferrari i biznesmenowi Giorgio Mondadori wiosną 1957 roku. Grupa Mondadori stała się największym wydawcą we Włoszech i w Wielkiej Brytanii.
Mondadori kupił kilka nowych samochodów Ferrari GT w latach 60. Następnie opisywany został wyeksportowany z Włoch do Anglii pod koniec lat 60., a w następnej dekadzie był wystawiany w Lark Lane Motor Museum Jima Baxtera w Liverpoolu, wykończony na czerwono z brązowym wnętrzem. Pan Baxter utrzymywał pojazd przez wiele lat – w tym czasie trafił do kwietniowego wydania Thoroughbred & Classic Cars z 1986 roku i pojawił się w spisie Ferrari Owners’ Club England z rejestracją „EPD 27 B”.
Począwszy od wczesnych lat 2000 Ferrari było własnością Jeana-Rogera Bossuta z Francji i Belgii, który zlecił specjaliście marki L’Officina w Brukseli odbudowę silnika o zgodnych numerach i przeprowadzenie innych prac mechanicznych. W 2007 roku coupe wzięło udział w jubileuszowej imprezie Ferrari 60 Relay w Reims-Epernay we Francji.
W 2012 roku coupe zmieniło właściciela – zarejestrowane je w Wielkiej Brytanii, po czym kosmetycznie odnowiono do obecnego schematu kolorystycznego Argento Auteuil Metallizzato (blado srebrno-niebieski metalik) z szarym dachem i brązowym wnętrzem. Wszelkie niezgodności ze specyfikacją fabryczną zostały poprawione w ramach przygotowań do certyfikacji Ferrari Classiche, zakończonej w 2014 roku. Wspomniany dokument stanowi potwierdzenie, że silnik, skrzynia biegów i nadwozie są oryginalne dla podwozia (0639 GT). Do sprzedaży dołączona jest cyfrowa kopia certyfikatu Red Book. Co więcej, nadawca niedawno zapłacił za zastępczą kopię fizycznej Czerwonej Księgi Ferrari Classiche, która zostanie dostarczona nowemu nabywcy po otrzymaniu od Ferrari Classiche.
W grudniu 2017 r. oryginalny, zgodny z numerami silnik został przebudowany przez znanego specjalistę marki – Terry’ego Hoyle’a. Ferrari nabyte przez amerykańskiego kolekcjonera w 2018 roku i sprowadzone do Stanów Zjednoczonych po raz pierwszy w swojej historii, wyróżnia się nienagannym stanem technicznym i wizualnym. W sierpniu 2022 roku pojazd pokazano na The Quail, Motorsport Gathering w Carmel Valley w Kalifornii.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: RM Sotheby’s
No Comment