fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Cabriolet sprzedana za 440 tys. dolarów

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Cabriolet sprzedana za 440 tys. dolarów

W dniach 22-24 września 2022 roku odbyła się aukcja Gene Ponder Collection organizowana przez RM Sotheby’s w Marshall, w stanie Teksas. Za kwotę 440 000 dolarów sprzedano przedmiot o nr 3174, czyli Alfę Romeo 6C 2500 Super Sport Cabriolet by Pinin Farina.

Niewiele samochodów drogowych ma wyścigowy rodowód dorównujący Alfie Romeo 6C. Genialny inżynier Vittorio Jano w 1925 roku wymyślił lekki, wysokowydajny, rzędowy, sześciocylindrowy silnik 6C 1500 o pojemności 1487 cm³, wywodzący się z legendarnej ośmiocylindrowej jednostki o pojemności 1987 cm³ w wyścigowej Alfie Romeo P2. Produkcja modelu 6C 1500 rozpoczęła się w 1927 roku, podczas gdy Jano kontynuował udoskonalanie motoru, wprowadzając w następnym roku podwójne wałki rozrządu – po raz pierwszy w samochodzie produkcyjnym Alfa Romeo. Stały rozwój i ulepszenia były kontynuowane, co doprowadziło do wypuszczenia w 1929 roku modelu 6C 1750 o większej pojemności skokowej. Osiągając prędkość maksymalną 152 km/h, te 6C wygrywały wszystkie najważniejsze wyścigi, w których brały udział, w tym Mille Miglia i Brooklands Double Twelve.

W 1933 roku wypuszczono niewielki model przejściowy 1900 – w niektórych egzemplarzach zastosowano całkowicie nowe aluminiowe głowice cylindrów, a w pozostałych – aluminiowe bloki. Zaledwie rok później pojawił się model 2300 jako alternatywa dla swojego starszego brata – 8C 2300. W 1935 roku Alfa Romeo zaprezentowała model 6C 2300B z przeprojektowanym podwoziem, niezależnym przednim zawieszeniem, hamulcami hydraulicznymi i tylną osią skrętną. Ostateczna wersja 6C 2500 – zadebiutowała w 1938 roku i była produkowana do 1952 roku.

Jano pomógł zaprojektować prototyp Alfa Romeo Aerodinamica Spider w 1935 roku na podwoziu 6C 2300 – miał on bardziej opływowe linie, które stały się popularne w latach 40. Zaprojektowane przez Pinina Farinę w 1946 roku coupe Cisitalia 202 wywarło ogromny wpływ na powojenny design samochodów, w którym osłona chłodnicy, reflektory, maska, błotniki i nadwozie płynnie łączą się w jedną elegancką, nieprzerwaną formę, a każdy element naturalnie przechodzi w drugi.

Oferowany na aukcji egzemplarz z kierownicą po prawej stronie bazuje na pożądanym, krótszym podwoziu SS (Super Sport) z 2,7-metrowym rozstawem osi – najmocniejszej i najbardziej poszukiwanej konfiguracji oferowanej w tamtym czasie.

Dostarczony jako nowy do swojego pierwszego właściciela w Rzymie w dniu 30 grudnia 1949 r., prawdopodobnie pozostał w swoim ojczystym kraju aż do 2000 roku. W pełni odrestaurowany przed wejściem do kolekcji Gene’a Pondera w 2019 roku, samochód charakteryzuje się żywym czerwonym lakierem, eleganckim skórzanym wnętrzem w kolorze brązowego tytoniu, drewnianym kołem kierowniczym, odnowionymi wskaźnikami Veglia, sportowymi szprychowanymi felgami Borrani i zapasowym kołem z epoki. Po zakupie przez pana Pondera zderzaki zostały pieczołowicie i dokładnie odtworzone oraz zamontowane w samochodzie.

Pod maską znajduje się doskonała, zaprojektowana przez Jano, rzędowa szóstka, której zgodność numerów została potwierdzona z dołączoną dokumentacją. Współpracując z czterobiegową skrzynią biegów z synchronizacją i generując deklarowaną moc 110 koni mechanicznych, jest w stanie rozpędzić samochód do prędkości maksymalnej nieco poniżej 160 km/h. W 2019 roku samochód przeszedł przegląd potrójnych gaźników Webera.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Fiat przygotował wizualizację wnętrza – to hołd dla 100. urodzin fabryki Lingotto
Next post
Lamborghini Revuelto zadebiutowało w Nowym Jorku

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Cabriolet sprzedana za 440 tys. dolarów