Alfa Romeo Giulia 2020 i Alfa Romeo Stelvio 2020 po liftingu zostały dopracowane w trzech głównych dziedzinach – technologii, autonomicznych rozwiązań i łączności. Zmodernizowane modele mają zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia salonów włoskiego producenta.
Giulia i Stelvio oferują kierowcy niezapomniane doświadczenia dzięki połączeniu bezpośredniego układu kierowniczego, świetnego rozkładu masy i ponadprzeciętnych właściwości jezdnych. Aby wzmocnić pozytywne wrażenia, zmodernizowane zostały systemy multimedialne.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 z nowym systemem multimedialnym
Poliftingowe Giulia i Stelvio MY2020 wykorzystują nowy interfejs HMI, który ma być bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze, możliwie najbardziej przyjazny dla użytkownika. Pod deską rozdzielczą znajdziemy 7-calowy ekran TFT z przeprojektowanym systemem informacyjnym, rozbudowanym o obsługę autonomicznych technologii. Zaś pośrodku konsoli centralnej znajdziemy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 8,8 cala. Nowy jest układ graficzny oparty o widgety, których układ można dostosować do swoich potrzeb w prosty i racjonalny sposób – wystarczy przytrzymać obiekt i przesunąć go. Oznacza to, że każdy użytkownik będzie mógł stworzyć swoją własną główną stronę, bowiem każda funkcjonalność dostępna jest jako „osobna aplikacja”. Poruszając się horyzontalnie możemy znaleźć takie opcje, jak Alfa DNA, radio, media, smartfon, nawigacja, ustawienia klimatyzacji, serwisy łączności i ADAS. System multimedialny można kontrolować nie tylko poprzez interakcję dotykową z ekranem, ale również przy użyciu pokrętła.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – usługi łączności
Nowe Alfa Romeo Giulia i Stelvio MY2020 są wyposażone w Alfa Connect Services – narzędzie, które zapewnia zaawansowaną łączność na pokładzie oraz zestaw usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort.
Dostępnych jest wiele pakietów: My Assistant oferuje połączenie SOS, umożliwiające pasażerowi w razie potrzeby wysłanie prośby o pomoc do centrum obsługi telefonicznej, z kodami pozycji i identyfikacji pojazdu – to wszystko za pomocą przycisku SOS, polecenia radiowego lub aplikacji mobilnej. W razie wypadku połączenie jest wysyłane automatycznie. W przypadku awarii pojazdu, wezwanie może być przekierowane do serwisu pomocy drogowej, przy okazji załączając dane o współrzędnych pojazdu, aby przyspieszyć nadejście pomocy. Kierowcy mogą również bezpośrednio skontaktować się z działem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy technicznej, stosując powyższe procedury. Pakiet zawiera usługę raportowania na bieżąco informującą klientów o stanie technicznym samochodu za pomocą comiesięcznych raportów wysyłanych pocztą elektroniczną.
My Remote obejmuje szereg usług umożliwiających zdalne sterowanie kilkoma funkcjami pojazdu (zamykanie/odblokowanie drzwi, mruganie światłami) za pomocą smartfonu lub smartwatcha, komunikację z systemami wspomagania głosowego Alexa lub Google Home, lokalizację pojazdu oraz monitorowanie określonych parametrów (prędkości i obszaru), z alarmami w przypadku nieprzestrzegania ustalonych limitów. „Moja nawigacja” obejmuje aplikacje do zdalnego wyszukiwania miejsc docelowych i punktów użyteczności publicznej (POI) oraz alarmy o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogodzie i fotoradarach. Pakiet zawiera również usługę Send & Go, umożliwiającą kierowcy wysyłanie celu podróży bezpośrednio ze smartfona lub portalu internetowego. Kropką nad i ma być My Wi-Fi, umożliwiający współdzielenie połączenia internetowego pomiędzy maksymalnie 8 urządzeniami pokładowymi. Zaś My Theft Assistance ostrzeże właściciela o każdej próbie kradzieży. Kompletna oferta aplikacji ma zostać rozszerzona w 2020 roku.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – jakość we wnętrzu
Włoski styl Alfy Romeo charakteryzuje się prostotą, kryjącą w sobie złożony proces produkcyjny związany z projektowaniem: osiągnięcie ergonomicznego, atrakcyjnego połączenia linii instrumentów i przestrzeni otaczającej kierowcę. To złożony proces wymagający wielkiej precyzji. Jeszcze większym wyzwaniem jest poprawa wnętrza dostosowanego do potrzeb pasażerów. Badania w tym obszarze umożliwiły poprawę jakości dzięki ukierunkowanym, istotnym zmianom: nowa, całkowicie przeprojektowana konsola centralna ma pomieścić większe, bardziej dostępne schowki, jak również oferować funkcję bezprzewodowego ładowania. Drążek zmiany biegów jest także nowy, ze skórzaną okładziną, w efekcie czego jest przyjemny w dotyku. U podstawy selektora umieszczono włoską flagę. Wreszcie, pokrętło sterujące systemem multimedialnym daje wrażenie precyzji i solidności przy każdym dotknięciu. Producent obiecuje, że wnętrze wykończono unikalnymi materiałami, a detale zostały wręcz dopieszczone. Klienci będą mieli także więcej dylematów podczas konfiguracji, zważywszy na nowe opcje, w tym skórę perforowaną i chromowane lub błyszczące akcenty.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – drugi poziom autonomii
W nowych MY2020 Giulia i Stelvio debiutuje zestaw ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – zaawansowane systemy asystujące kierowcy), który zapewnia wysoki poziom autonomicznej jazdy i stanowi równowagę między przyjemnością jazdy a bezpieczeństwem. W efekcie Włochom udało się osiągnąć drugi poziom autonomii zakładający z definicji, że auto samo jest w stanie przyspieszać, hamować i skręcać w określonych warunkach, poprzez wykorzystanie systemów elektronicznych, wspomaganych przez systemy ciągłego monitorowania. Wszystko to ma zapewnić większy komfort podczas dłuższych podróży, jednocześnie poprawiając aspekt bezpieczeństwa. Producent przestrzega, że pomimo tak zaawansowanych systemów kierowca powinien stale być czujny i trzymać ręce na kierownicy. Giulia i Stelvio 2020 mogą pochwalić się m.in. asystentem utrzymania pasa ruchu (wykrywa, kiedy pojazd zmienia pas bez zasygnalizowania kierunkowskazem i ostrzega wizualnie i „dotykowo”).
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – indywidualizacja i nowe poziomy wyposażenia
Alfa Romeo chce umożliwić klientom szeroki wybór poziomu wyposażenia, dostosowany do indywidualnych potrzeb i wyrażających ich osobowość. W przypadku Giulii, standardowe wykończenie nosi nazwę Giulia. Bazowa wersja wyróżnia się 16-calowymi felgami i wykończeniem wnętrza tkaniną. Nieco bogatszy i nowy wariant Super – oferuje 17-calowe felgi, będące także wyróżnikiem wariantu Business. Zaś Ti to 18-calowe felgi, drewniane detale i szeroki wybór jakościowych skórzanych foteli, przeznaczony dla klientów poszukujących luksusu i wyrafinowanych jakościowo materiałów, jak również sportowych osiągów. Sportowe wykończenie Sprint oferuje skórzaną tapicerkę, 18-calowe felgi i aluminiowe wstawki, podczas gdy Veloce ma dedykowane fotele skórzane. W przypadku topowego Veloce Ti nie ma kompromisów, za to są: 19-calowe felgi, karbonowe wstawki, wykończenie ze skóry i alcantary. Podobne poziomy wyposażenia znajdziemy w Stelvio z tą różnicą, że obręcze są analogicznie o cal większe. Gama silnikowa składa się z jednostki benzynowej 2.0 o mocy 200 lub 280 KM, a także turbodiesla 2.2 w wariantach o mocy 136 (tylko dla Giulii), 160, 190 lub 210 KM. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła lub obie osie w zależności od wersji silnikowej.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – nowe kolory nadwozia
W przypadku obu modeli podobać się mogą nowe kolory nadwozia, które dzielą się na 4 kategorie – sportowy Competizione, dynamiczny Metal (podkreśla duszę marki), Solid i Old Timery, nawiązujący do bogatego dziedzictwa marki. Na Competizione składają się: biały Trofeo White i czerwony Competizione Red, podczas gdy zielony Visconti Green (nowy dla Giulii), szare Vesuvio Grey, Stromboli Grey, Silverstone Grey, Vulcano Grey, niebieskie Misano Blue, Montecarlo Blue, jak również nowy Anodizzato Blue oraz biały Lunare White przypisane są do kategorii Metal. Biały White, czerwony Alfa Red i czarny Black to propozycja z serii Red. Fani historycznych modeli będą mogli przebierać pośród ochrowego Junior GT i czerwonego Villa d’Este 6C Red, sklasyfikowanych jako Old Timer.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – akcesoria Mopar
W modernizacjach Alfę Romeo wspiera marka Mopar, szczycąca się ponad 80-letnią tradycją i świetną znajomością potrzeb klientów FCA. Wypełniając swoją misję Mopar oferuje w przypadku Giulii i Stelvio elementy takie, jak przednia osłona chłodnicy, osłony lusterek, karbonowy tylny spojler, uchwyty na tablety do zagłówków, czerwone i białe osłony kluczy oraz specjalne 18-calowe felgi dla Giulii i 20-calowe dla Stelvio.
Giulia 2020 i Stelvio 2020 – sposoby finansowania, usługa najmu
Leasys jest spółką należącą do Grupy Bankowej FCA, która rozwija i świadczy innowacyjne usługi mobilności dla osób prywatnych, osób pracujących na własny rachunek oraz firm każdej wielkości. Oferta Leasys obejmuje usługi wynajmu samochodów krótko-, średnio- i długoterminowego, usługi peer-to-peer sharing między osobami fizycznymi poprzez U-Go oraz abonament samochodowy. Oferta ma zaspokajać wszystkie potrzeby mobilności. Firma została założona w 2001 r., a od 2017 r. poszerza swoją działalność w Europie. Obecnie Leasys funkcjonuje w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Holandii, obsługując ponad 70 000 klientów posiadających flotę liczącą ponad 280 000 pojazdów i oczekuje, że do 2021 r. będzie obecny w 13 krajach europejskich z flotą liczącą około 450 000 pojazdów. W czerwcu 2019 r. firma otworzyła sklepy mobilne Leasys Mobility Stores, obejmujące swoim zasięgiem całe terytorium Włoch. Sklepy, w których klienci mają dostęp do wszystkich usług związanych z mobilnością, będą wkrótce dostępne również w pozostałych krajach europejskich.
Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie producenta – Alfy Romeo, a także w naszych testach Giulii i Stelvio sprzed liftingu. Zaś o historii powstania pisaliśmy w artykule „nowa dynastia”.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment