Zespół Luna Rossa i Max Sirena wezmą udział w historycznym wyścigu 1000 Miglia za kierownicą Alfy Romeo 1900 Super Sprint z 1956 roku. Auto należy do cennej kolekcji Stellantis Heritage i zwykle można je podziwiać w Muzeum Historycznym Alfy Romeo w Arese.
Edycja 2025 1000 Miglia to doskonała okazja do dynamicznego debiutu nowej Alfy Romeo 33 Stradale. Tak, jak 1900 Super Sprint, to arcydzieło zostało wyprodukowane w limitowanej serii, w tym wypadku we współpracy ze słynnym Carrozzeria Touring Superleggera. W roli samochodów wsparcia znajdziemy współczesną flotę włoskiego producenta. Na trasie pojawi się Tonale, całkowicie nowy Junior Q4 Hybrid oraz Giulia Quadrifoglio Super Sport – specjalna wersja upamiętniająca pierwsze zwycięstwo Alfa Romeo w 1000 Miglia.
Start 43. edycji wyścigu 1000 Miglia nastąpi 17 czerwca w Brescii, a metę wyznaczono na 21 czerwca, także w tym samym mieście. To „najpiękniejszy wyścig na świecie”– jak określił go Enzo Ferrari – w którym weźmie udział ponad 400 zabytkowych aut z 29 krajów.
Pełniąca rolę ambasadora Alfa Romeo 1900 Super Sprint należy do kolekcji Stellantis Heritage. To wersja coupé preferowana w latach 50. przez dżentelmenów-kierowców, którzy szukali mocnego, sportowego, a zarazem eleganckiego pojazdu. Za kierownicą zasiądzie ekipa Luna Rossa, którym dowodzi Max Sirena – skipper i szef zespołu.
Udział Luna Rossa w 1000 Miglia podkreśla więź łączącą Alfa Romeo i słynny zespół żeglarski. Jak podkreśla Max Sirena:
Dla nas to zaszczyt reprezentować Alfę Romeo w tak legendarnym wyścigu. To szansa, by pokazać światu, jak mocno łączą nas pasja, duch rywalizacji i dążenie do doskonałości.
Nieprzypadkowo Alfa Romeo i Luna Rossa spotykają się na 1000 Miglia. Obie firmy mają w swoim DNA ducha wyzwania, determinację i dążenie do zwycięstwa. Tak, jak w wyścigach czy w żeglarstwie, liczy się praca zespołowa, mocny charakter i szacunek do tradycji, która daje fundament pod rozwój w przyszłości.
Alfa Romeo 1900 Super Sprint, którą poprowadzi zespół Luna Rossa, była skuteczna na trasach wyścigowych w latach 50.. Wyposażona w 4-cylindrowy silnik o mocy 115 KM, osiągała prędkości, które wówczas budziły podziw. Nadwozie zostało zaprojektowane i wykonane w mediolańskiej Carrozzeria Touring, w duchu eleganckiego „gran turismo” – auta sportowego, a zarazem komfortowego.
Nie należy zapominać o rocznicy, którą Alfa Romeo świętuje w 2025 roku. Dokładnie 95 lat temu Tazio Nuvolari i Giovanni Battista Guidotti wygrali 1000 Miglia w Alfie Romeo 6C 1750. To był pierwszy tak znaczący sukces Nuvolariego, a zarazem pierwszy przypadek, gdy średnia prędkość na całej trasie pokonała barierę 100 km/h – w czasach szutrowych dróg był to wyczyn wręcz szalony.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment