Na kanale Harry’s garage na YouTubie opublikowany został film z testu drogowego Alfy Romeo SZ. To auto jako model koncepcyjny zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1987 roku. Opinie na temat jego kanciastej stylistyki były podzielone.
Pod względem technicznym SZ oparto na podzespołach takich modeli, jak 75 i Milano. Zastosowano w nim napęd na tylną oś, wolnossący silnik 3.0 V6 o mocy 210 KM, 5-biegową skrzynię ręczną oraz mechanizm różnicowym o ograniczonym poślizgu. Mierzący 4059 mm długości pojazd o rozstawie osi 25100 mm ważył zaledwie 1256 kilogramów.
Nadwozie wykonano z nietypowego tworzywa kompozytowego na bazie plastiku, podczas gdy w zawieszeniu wykorzystano przeguby z wyścigowej 75, połączone z hydraulicznymi amortyzatorami Koni, pozwalającymi na zmianę prześwitu za pomocą przycisku.
Wyprodukowano nieco ponad 1000 egzemplarzy SZ, do tego 278 sztuk wariantu z otwartym dachem – RZ. Harry Metcalfe podczas testu drogowego opowiedział o wrażeniach zza kierownicy rzadkiej Alfy Romeo SZ:
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Kadr z YouTube’a
No Comment