Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dzięki sukcesowi Juniora Alfa Romeo umocniła swój wzrost w lutym

Dzięki sukcesowi Juniora Alfa Romeo umocniła swój wzrost w lutym

Alfa Romeo wkracza w 2025 rok z rosnącą dynamiką i coraz bardziej obiecującymi wynikami sprzedaży. W lutym marka osiągnęła 1,7% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 0,4% w porównaniu do 1,3% zanotowanego w analogicznym okresie 2024 roku. Tym samym Alfa Romeo potwierdza swoją pozycję jako jednej z najszybciej rozwijających się marek premium na rynku włoskim.

Kluczowym czynnikiem napędzającym ten wzrost jest segment klientów indywidualnych, gdzie sprzedaż wzrosła o imponujące 80% od początku roku w porównaniu z tym samym okresem 2024. Sam luty przyniósł wzrost o 58%, co świadczy o rosnącym uznaniu klientów dla oferty marki. W szczególności duży sukces odnosi Alfa Romeo Junior, która staje się jednym z kluczowych modeli w segmencie B-SUV.

Od momentu wprowadzenia na rynek, Junior wzbudza duże zainteresowanie zarówno wśród miłośników marki, jak i nowych klientów, przyciągając do salonów coraz bardziej różnorodną grupę nabywców. W lutym model osiągnął 3,3% udziału w rynku w segmencie B-SUV, z 1362 rejestracjami. Od początku roku jego udział wynosi 3,4%, co przekłada się na łączną liczbę 2764 sprzedanych egzemplarzy. Warto podkreślić, że Junior jest jedynym modelem w swoim segmencie (nie licząc pojazdów koncernu Stellantis), który oferuje dwie opcje napędu. Co więcej, w lutym Alfa Romeo Junior zarejestrowała 114 egzemplarzy w wersji elektrycznej, zajmując trzecie miejsce w segmencie pod względem sprzedaży oraz pierwsze w kategorii marek premium.

Te obiecujące wyniki mogą dalej rosnąć dzięki nowościom, które trafiają do salonów. W ubiegłym miesiącu gama Juniora została rozszerzona o wersję hybrydową Q4 z napędem na cztery koła. Natomiast od kwietnia dostępna będzie limitowana edycja Junior INTENSA, wyróżniająca się 18-calowymi, dwukolorowymi felgami diamentowymi oraz złotymi akcentami nadwozia. Sportowy charakter podkreśla również czarny, lakierowany pakiet stylistyczny ze złotymi detalami. Junior INTENSA będzie dostępny w kolorach Nero Tortona oraz Rosso Brera z brązowym wnętrzem. Pod względem napędu edycja specjalna oferuje trzy opcje: hybrydową o mocy 136 KM, hybrydową Q4 o mocy 145 KM oraz elektryczną o mocy 156 KM.

Raffaele Russo, dyrektor zarządzający Alfa Romeo Italia, powiedział:

Rok 2025 rozpoczęliśmy z ogromnym entuzjazmem. Rynek potwierdza słuszność naszej strategii, a wzrost sprzedaży napędzany jest przez model Junior, który budzi niesamowite zainteresowanie. Liczby mówią same za siebie: Alfa Romeo jest coraz bardziej konkurencyjna i umacnia swoją pozycję w segmencie premium. Cała społeczność Alfa Romeo jest gotowa na kolejne ambitne wyzwania!

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Stellantis rezygnuje z inwestycji 1,5 mld euro w przyszłość Maserati
Next post
Czerwona abominacja na kołach powstała na bazie Lamborghini Diablo

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Dzięki sukcesowi Juniora Alfa Romeo umocniła swój wzrost w lutym