Na niemieckim torze Nürburgring odbyła się słynna impreza poświęcona klasycznym samochodom – AvD-Oldtimer-Grand-Prix. Nie zabrakło na niej zabytkowych modeli Alfa Romeo, należących do FCA Heritage.
Dużo się działo. Udział w wyścigu czwartym – Revival German Racing Championship – zapowiedział Schouwenburg Lennart, który koniec końców zrezygnował ze startu w obu rundach swoją Alfą Romeo Alfettą. Szanse na ugranie czegokolwiek i tak były nikłe. Holender podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej wykręcił najgorszy czas okrążenia w kategorii B, tracąc do przedostatniego ponad 17 sekund. Przejechał 12 kółek, uzyskując w najlepszym przejeździe czas 2:19.217 minuty i średnią prędkość 119,934 km/h.
W piątym wyścigu dwuosobowych samochodów klasy GT, wyprodukowanych do 1961, wzięło udział 5 włoskich pojazdów, w tym dwie Alfy Romeo Giulietty S oraz trzy Maserati – 300 S, A6GCS i Tipo 63. Za kierownicą tego ostatniego zasiedli Schuhmacher Ulrich i Werner Marco, którzy w sesji kwalifikacyjnej zajęli drugie miejsce ze stratą 0,045 s do Gansa Michaela w Lotusie 15. Trzeci kierowca, w Lotusie 11, przejechał swoje najlepsze okrążenie w czasie o 3,315 sekundy gorszym od lidera. Wszystko wskazywało na to, że zespół jadący Maserati ma ogromne szanse na zwycięstwo. Fani nie zawiedli się – Tipo 63 dwukrotnie triumfowało, w obu rundach deklasując Maserati, Jaguary, Porsche, Austiny, Triumphy, Mercedesy i Aston Martiny.
W szóstym wyścigu – historycznym Grand Prix w bolidach wyprodukowanych przed 1965 roku – wystartowały trzy Maserati, w tym 250F CM5, 6CM, 6C/34, oraz jedna Alfa Romeo P3. W pierwszej rundzie najwyżej sklasyfikowanym kierowcą jadącym włoskim samochodem był Lehr Klaus w 250F CM5 – ukończył rywalizację na 16. pozycji.
W AvD Touring Car i GT Trophy bardzo dobrze poradzili sobie Alfiści – w jedynym wyścigu drugie i trzecie miejsce zajęły, analogicznie, Alfa Romeo Giulia i Alfa Romeo 1750 GTA. Łącznie w tej rywalizacji wzięło udział aż jedenaście 1750 i 7 Giulii, spośród aż 41 uczestników. Z kolei w rywalizacji bolidami Formuły 3 z lat 1964-1984, w obu rundach dwie najwyższe lokaty zajęły kolejno Martini MK 39/Alfa Romeo i Ralt RT3/84 Alfa Romeo.
Jedną z największych atrakcji był wyścig Tourenwagen Classics, czyli klasycznych samochodów turystycznych, w której rywalizowały takie auta, jak m.in. Alfa Romeo 155 V6 ti, Mercedes Benz AMG C-Klasse, Renault Laguna 1, Audi 80 Competition, BMW E36 STW, BMW E30 M3 DTM, BMW 635 CSI 1, Mercedes Benz 190 Evo II i Opel Vectra STW. Na starcie stanęła tylko jedna „stopięćdziesiątkapiątka”, prowadzona przez Ruppa Stefana z Niemiec. I jak się okazało – był on bezkonkurencyjny. Po ponad 41 minutach rywalizacji zajął pierwsze miejsce. Do mety dojechał 26,5 sekundy przed Stadlerem Thorstenem w Mercedesie, od którego miał o ponad 2 sekundy szybszy czas najlepszego okrążenia. Reszta stawki na pokonanie pętli potrzebowała średnio o 8 sekund więcej od lidera.
Dwunasty wyścig był czysto włoską rywalizacją. W FCD Racing Series ścigały się Ferrari 458 GT3 i GT2, 458 Challenge FF, 430 Challenge, 430 GT Kompressor, 430 GTC, 360 Challenge i Maserati 4200 Trofeo. W obu rundach triumfował Trautwein Yannik z Niemiec, jadący 458 GT3.
Jak podkreślił organizator, jedną z najliczniejszych grup obecnych na wydarzeniu stanowili Alfiści, którzy przyjechali ponad 350 pojazdami:
Włoskie auta były tutaj jeszcze częstszym widokiem niż przed laty. Odwiedzający mogli nacieszyć oczy ich pięknymi sylwetkami. W dodatku producent oferował jazdy testowe najnowszymi modelami. Mocnym punktem fanów Alfy Romeo byli liczni klubowicze z Alfa Club Deutschland, dla których AvD Oldtimer Grand Prix to jedno z najważniejszych wydarzeń w roku.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: kadr z YouTube’a
1 Comment
Bellissima auto ferrari