Kunos Simulazioni – włoskie studio odpowiedzialne za opracowanie tytułów Assetto Corsa i Assetto Corsa Competizione – poinformowało na łamach swoich mediów społecznościowych o planach uczestnictwa w SimRacing Expo 2024, gdzie udostępnią publiczności możliwość gry w Assetto Corsę EVO.
Zupełnie nowy symulator ma być dostępny szerszemu gronu odbiorców od 16 stycznia 2025 roku w tzw. wczesnym dostępie, co potwierdza oficjalny trailer. Więcej szczegółów na temat EVO powinniśmy poznać w dniach 18-20 października podczas ADAC SimRacing Expo odbywającym się w Dortmundzie. Organizator imprezy promuje wydarzenie jako ekskluzywne miejsce światowej premiery pierwszej grywalnej wersji Assetto Corsy EVO. Na łamach strony ADAC przeczytamy:
Kluczowym punktem, który czyni Assetto Corsa EVO tak wyjątkowym, jest szeroki wybór pojazdów. Podobnie jak poprzednik, EVO oferuje imponującą gamę samochodów pochodzących z różnych epok i klas. Niezależnie od tego, czy są to samochody uliczne, klasyczne, hipersamochody, prototypy czy samochody wyścigowe – gra obejmuje praktycznie całą historię motoryzacji. Każdy pojazd jest symulowany w najdrobniejszych szczegółach: z precyzyjnym odwzorowaniem parametrów mechanicznych, elektronicznych i aerodynamicznych. Dzięki tak dużej szczegółowości Assetto Corsa EVO zapewnia wrażenia z jazdy tak realistyczne, że są prawie nie do odróżnienia od świata rzeczywistego.
Celem Kunos Simulazioni jest stworzenie symulacji jak najbardziej zbliżonej do rzeczywistości, a jednocześnie zapewniającej zabawę i wyzwanie. W tym celu poprawiono i udoskonalono podstawowe aspekty fizyki jazdy. Rezultatem jest gra, która urzeka zarówno doświadczonych simracerów, jak i nowicjuszy. W szczególności silnik fizyczny Assetto Corsa EVO został opracowany w celu dokładnego obliczenia i odtworzenia wszystkich sił działających na pojazd. Od zużycia opon po dynamikę podwozia – wszystko jest obliczane w czasie rzeczywistym, zapewniając graczowi nieporównywalnie realistyczne wrażenia z jazdy.
Jak dotąd niewiele oficjalnych informacji zostało potwierdzonych na temat najnowszej produkcji studia Kunos Simulatiozioni. Wiadomo, że nowy symulator nie będzie korzystać z silnika Unreal Engine. Z kolei pod względem koncepcyjnym gra ma bardziej przypominać to, co oferowało pierwsze wydanie Assetto Corsy – tj. szeroką gamę samochodów wyścigowych i drogowych, do tego wsparcie na mody tworzone przez społeczność. Nieodzownym elementem gry mają być dynamiczne warunki pogodowe z wiernie odwzorowaną fizyką deszczu.
Twórcy internetowi na podstawie trailera próbowali wywnioskować, jakie niespodzianki może skrywać najnowszy tytuł. Niewykluczone, że w grze będzie bardziej otwarty świat na zasadzie swobodnego poruszania się, co sugerują jadące na publicznej drodze w przeciwnych kierunkach pojazdy. Wprawne oczy fanów dostrzegły w bocznym lusterku odbicie budynku, który znajduje się nieopodal toru Nürburgring.
Co istotne, EVO ma pozostać wiernie odzwierciedlającym rzeczywistość symulatorem jazdy. Nietypowe tryby gry z kolei mogą pomóc firmie dotrzeć do nowych odbiorców wypełniając lukę na rynku, poprzez połączenie w jednej produkcji wiele gatunków gier wyścigowych.
Ponad 2,5-godzinną analizę trailera można obejrzeć na kanale jednego z najszybszych i najbardziej merytorycznych wirtualnych kierowców znanych z symulatora Assetto Corsa Competizione – Nilsa Naujoksa:
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment