Lancia świętuje swój oficjalny powrót do rajdów specjalnym testem na torze Stellantis Proving Ground w Balocco. Za kierownicą nowego Ypsilona Rally4 HF zasiadł nie kto inny, jak Carlos Tavares. Położony w prowincji Vercelli kompleks Balocco obejmuje ponad 80 kilometrów torów i stanowi centrum testów pojazdów usportowionych.
Widok Carlosa Tavaresa prowadzącego Ypsilon Rally4 HF był niezwykły – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii. Dodał:
Turbodoładowany silnik o mocy 212 KM i precyzyjna konstrukcja samochodu są wynikiem pasji naszego zespołu. Ypsilon Rally4 HF łączy ambicję z pokorą, odzwierciedlając nasze zaangażowanie w klasę Rally4, serce rywalizacji. To dopiero początek ekscytującej podróży. Bądź na bieżąco w dniach 24-25 października, aby uzyskać więcej informacji!
Lancia przygotowuje się do napisania nowego rozdziału, wprowadzając Ypsilona Rally4HFi nowego Ypsilona HF – oba oficjalnie zaprezentowane w maju tego roku. Ypsilon Rally4 HF został zaprojektowany z myślą o rywalizacji. Ma trzycylindrowy silnik 1.2 turbo o mocy 212 KM i 5-biegową manualną przekładnię z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Według producenta konfiguracja z napędem na przednie koła zapewnia zwinność i optymalne osiągi, dzięki czemu jest idealna dla młodych kierowców, którzy chcą wejść do świata wyścigów.
Z kolei Ypsilon HF to wyczynowa wersja drogowa pierwszego pojazdu marki w nowej erze, napędzana w 100% elektrycznym silnikiem o mocy 280 KM. Przyspieszając od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, Ypsilon HF łączy wyjątkowe osiągi z designem inspirowanym najbardziej radykalnymi pojazdami Lancii z przeszłości, z obniżonym podwoziem i poszerzonym rozstawem kół. Ta wersja reprezentuje zaangażowanie marki w produkcję mocnych i ekscytujących samochodów, które łączą zrównoważony rozwój i innowacje.
Rok 2025 będzie oznaczał powrót Lancii do sportów motorowych, mający na celu przywrócenie jej obecności we współczesnych zawodach motoryzacyjnych. Dzięki połączeniu tradycji i innowacji, Lancia patrzy w przyszłość z pasją i ambicją.
Obecna gama Lancii Ypsilon oferuje trzy warianty dostosowane do różnych potrzeb w zakresie stylu i komfortu. Najbogatszy wariant nazywa się Edizione Limitata Cassina i jest przeznaczony dla osób poszukujących luksusowych i komfortowych wrażeń z jazdy, z wnętrzem inspirowanym domowym zaciszem.
Wszystkie wersje są dostępne zarówno w konfiguracji hybrydowej, jak i elektrycznej, oferując idealne połączenie wydajności, osiągów i zrównoważonego rozwoju. Wersja hybrydowa jest napędzana silnikiem 1.2 o mocy 100 KM z technologią 48 V, zapewniając płynną jazdę i – w pewnych warunkach – mobilność elektryczną. Z kolei wersja w 100% elektryczna oferuje zasięg do 403 km i możliwość szybkiego ładowania.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment