Ducati na rok 2025 wprowadza nowe modele wyposażone w silniki dwucylindrowe: Panigale V2 i Streetfighter V2. Oba zostały zaprojektowane od podstaw, by osiągnąć wyjątkowo lekką konstrukcję i imponujące osiągi zarówno na torze, jak i na drogach. Kluczowym elementem i wspólnym mianownikiem obu motocykli jest nowy silnik V2 – bardzo wydajny i lekki.
Według włoskiego producenta, model Panigale V2 to sportowy motocykl o lekkiej konstrukcji i wyjątkowej ergonomii, inspirowany klasycznymi modelami Ducati, jak 748 i 959. Wyróżnia się sportowym charakterem, jednocześnie zapewniając komfort codziennej jazdy. Ulepszony zbiornik paliwa oraz zmienione położenie kierownicy poprawiają wyczucie motocykla zmniejszając obciążenie nadgarstków.
Streetfighter V2 to lekki i ekscytujący tzw. naked bike bazujący na podwoziu Panigale V2, ale pozbawiony przedniej owiewki, co podkreśla jego dynamiczny i agresywny wygląd. Konstrukcja oferuje większą swobodę na drodze oraz intuicyjne prowadzenie, dzięki lżejszemu podwoziu i nowemu silnikowi V2. Dłuższy wahacz oraz system amortyzacji marki Sachs zapewniają stabilność podczas szybszej jazdy, a nowe, odlewane koła z oponami Pirelli Diablo Rosso IV, wzmacniają sportowy charakter motocykla.
Oba modele są wyposażone w zaawansowane systemy elektroniczne, w tym w IMU, na temat którego rozpisało się Ducati:
Panigale V2 i Streetfighter V2 są wyposażone w sześcioosiową platformę inercyjną IMU, wspierając w ten sposób kompletny i skuteczny pakiet elektroniki, zwiększający bezpieczeństwo na drodze i osiągi na torze. Pakiet elektroniki obejmuje sportowy ABS Cornering z funkcją slide-by-brake, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control i nowy Ducati Quick Shift 2.0 – ten sam system używany jest w nowym Panigale V4 i znajduje się na liście standardowego wyposażenia w obu modelach. Wersje S są również standardowo wyposażone w Ducati Power Launch i Pit Limiter.
Nowe Panigale i Streetfighter V2 oferują również szeroką gamę akcesoriów, w tym wyświetlacz TFT, wyścigowy układ wydechowy i liczne funkcje poprawiające osiągi na torze. Oba motocykle korzystaja z silnika V2 90° o pojemności 890 cm³ i mocy 120 KM, ze zmiennymi fazami rozrządu oraz homologacją Euro5+. Jego masa wynosi zaledwie 54,5 kg (-9,4 kg w porównaniu do jednostki Superquadro, którą zastępuje), co czyni go najlżejszym dwucylindrowym silnikiem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Ducati. Krzywa momentu obrotowego, z 70% maksymalnej wartości dostępnej już przy 3000 obr./min, zapewnia ekscytującą jazdę. Do użytku na torze możliwe będzie zamontowanie wyścigowego wydechu, który zwiększa maksymalną moc do 126 KM, przy jednoczesnej redukcji masy o 4,5 kg.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment