fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dziś wyścig na Donington Park GP

Dziś wyścig na Donington Park GP

Szykuje się drugi punktowany wyścig sezonu GT3 Republic of Simracers, organizowany w symulatorze Assetto Corsa, stworzonym przez włoską firmę Kunos Simulazioni. Tym razem kierowcy zmierzą się na torze Donington Park GP.

Po dwutygodniowej sesji prekwalifikacyjnej, wymogi do wystartowania w wyścigu spełniło 109 kierowców. Będą oni rywalizować na czterech serwerach, począwszy od najwyższego Platinium, przez Gold, Silver na Bronze skończywszy. Włoską motoryzację reprezentować będą Luka, Abra, Lucjan Próchnica, MrFloyd i Kocur. Pierwsza czwórka zagości na serwerze Platinium, podczas gdy Kocur na tym o stopień niższym.

W Platinium zobaczymy 11 McLarenów, 8 Mercedesow, 4 Ferrari, 4 Porsche, 3 Lamborghini i jedno Audi. Możemy spodziewać się zaciętej rywalizacji – 30 kierowców zmieściło się w czasie 0,82 sekundy. Najwięcej okrążeń przejechał kierujący Audi – aż 687, co zajęło mu co najmniej ponad 16 godzin, w trakcie których zdołał pokonać dystans 2748 kilometrów.

Transmisję na żywo z komentarzem poprowadzi NitjSefni na swoim kanale na platformie Twitch.tv. Harmonogram zakłada rozpoczęcie sesji treningowej o godzinie 20:00. Start kwalifikacji i wyścigu przewidziano na 20:40 i 21:00.

Tor Donington Park GP położony jest w hrabstwie Leicestershire w centralnej Anglii. Obiekt otwarto w 1931 roku. Długość pętli GP wynosi 4,003 kilometry. Poniżej znajdziecie onboard z dwoma okrążeniami w wykonaniu Lucjana – różnica czasowa w ich przypadku wynosi mniej niż 0,01 sekundy:

Na prostej startowej samochody klasy GT3 mają na liczniku około 225 km/h. Pierwszy prawy zakręt (Redgate) jest wymagający technicznie i słabo widoczny, niełatwo wykorzystać pełną szerokość toru. Drugi i trzeci łuk pokonuje się z gazem do dechy. Następny zaś – Old Hairpin – jest bardzo szybki, ale też niebezpieczny. Zbyt mocne najechanie wewnętrznej tarki może w najlepszym przypadku skutkować karą za ścięcie. W gorszym scenariuszu podbije samochód, wprowadzając go w poślizg. Kolejne dwa zakręty – piąty i szósty – również pokonujemy z otwartą przepustnicą. Siódmy McLean’s wymaga od kierowcy opanowania techniki hamowania w zakręcie, zwanej trail brakingiem, w celu utrzymania możliwie wysokiej prędkości. Po raz kolejny wykorzystujemy całą szerokość na wyjściu z zakrętu. Kolejny jest Coppice – ślepy zakręt, w którym można bardzo dużo zyskać i dużo stracić. Trudno trafić w jego wierzchołek, a jeśli zbyt ostro „napadniemy” na tarkę, znowu może nas podbić i wyrzucić poza tor. To tym bardziej strategiczny zakręt zważywszy na to, że prowadzi na najdłuższą prostą, na której, przed szykaną The Esses, osiąga się prędkość 240 km/h. Kolejne dwa zakręty, po The Esses, to wolne nawroty.

Swoimi nastrojami przed nadchodzącym wyścigiem podzielili się dwaj kierowcy zespołu Scuderia ForzaItalia.pl Squadra Nero, w tym Abra:

Nie ukrywam, że nie jestem zadowolony z przebiegu prekwalifikacji. Od początku przygotowań do tego wyścigu coś było nie tak. Największym problemem jest ustawienie auta. Nadal nie znalazłem odpowiednich ustawień, co przekłada się na trudności w prowadzeniu. W dodatku bardzo łatwo popełnić błąd, a wyznaczone przez sędziów granice toru nie pomagają. Nigdy wcześniej nie miałem też okazji jeździć na tym torze, nie mówiąc już o ściganiu. To wszystko sprawia, że nie czuję się tutaj pewnie. Moim celem będzie zminimalizowanie strat do czołówki i zdobycie przyzwoitych punktów dla zespołu.

Lucjan:

Pierwsze skrzypce na tym torze może grać Luka, który ma bardzo dobry najlepszy czas teoretyczny. Kawał dobrej roboty wykonał także MrFloyd. Liczę na to, że jako zespół powalczymy o punkty w generalce. Kluczowe będą kwalifikacje, wystrzeganie się błędów i ścięć. Wyprzedzanie na tym torze z pewnością nie będzie należało do łatwych. Mam nadzieję, że serwer będzie stabilny i nie dostanę punktów karnych za każde najmniejsze dotknięcie rywala, jak to było na Red Bull Racing.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Pininfarina Battista – to elektryczny, luksusowy hipersamochód
Następny wpis
Sergio Marchionne otrzymał miano World Car Person of the Year

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Dziś wyścig na Donington Park GP