W 2024 roku Ferrari sprzedało 13 752 samochodów i odnotowało duży wzrost przychodów netto – o 11,8%, do 6,7 miliarda euro. To zasługa silnego asortymentu produktów i rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty spersonalizowane. I właśnie możliwość indywidualizacji w zakresie modeli z Maranello gwarantuje program Tailor Made.
Purosangue, Roma Spider i 296 GTS napędzały wzrost sprzedaży Ferrari w 2024 roku, podczas gdy firma wycofała Portofino M, SF90 Stradale, 812 GTS, 812 Competizione i Romę. Do tego rozpoczęto dostarczanie SF90 XX A i 12Cilindri w drugiej połowie 2024 roku, dostarczając łącznie 13 752 pojazdów na całym świecie w 12-miesięcznym okresie, co stanowi wzrost o 0,7% w porównaniu z 2023 rokiem.
Jednak nie na każdym rynku odnotowano wzrosty. Ferrari sprzedało o 328 samochodów mniej w Chinach, na Tajwanie i w Hongkongu, gdzie każdy zagraniczny producent samochodów boryka się z trudnościami. Firma sprzedała jednak 192 samochody więcej w obu Amerykach, co stanowi wzrost o 5%. W Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedano o 131 samochodów więcej, a w regionie Azji i Pacyfiku – o 84 więcej.
Producent samochodów powiedział, że spodziewa się „dalszego silnego wzrostu” w tym roku, co powinno pozwolić mu na wcześniejsze osiągnięcie większości celów rentowności na 2026 rok. Nowy F80 trafi do sprzedaży na początku tego roku, a przed końcem 2025, firma zaprezentuje swój pierwszy pojazd elektryczny, który przeszedł już „kilka tysięcy kilometrów” testów. To zaledwie jedna z sześciu premier – spodziewać się można jeszcze bardziej bezkompromisowej wersji 296 (VS) oraz 12Cilindri Spider.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment