fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Pozytywny styczeń na rynku włoskim dla Alfy Romeo z Juniorem na czele

Pozytywny styczeń na rynku włoskim dla Alfy Romeo z Juniorem na czele

Alfa Romeo rozpoczęła rok 2025 ze stałym wzrostem udziału w rynku: przy 2283 rejestracjach na rynku włoskim marka odnotowała 1,7% udziału, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy wyniósł on 1,4%.

W tym wzroście znaczący był wkład kanału prywatnego, który podwoił wolumeny w porównaniu ze styczniem 2024 roku, podobnie jak wyniki Alfy Romeo Junior – nowego kompaktowego samochodu sportowego, wraz z którym powrócono do największego segmentu rynku: B-SUV. Od samego początku wprowadzenia na rynek Junior wzbudził ogromne zainteresowanie, nie tylko przyciągając uwagę klientów lojalnych wobec marki, ale także przyciągając nowe pokolenie Alfisti do włoskich salonów.

Jako potwierdzenie tego sukcesu, nowy model Alfy Romeo otrzymał niedawno nagrodę „La Novità 2025”, inicjatywę promowaną przez Quattroruote. Nagroda została przyznana w drodze głosowania internetowego, w którym publiczność wybrała swój ulubiony samochód spośród 20. kandydatów.

Raffaele Russo, dyrektor zarządzający Alfa Romeo Italia, powiedział:

Ten rok 2025 rozpoczyna się na dobrej stopie. Rosnące wyniki handlowe prowadzone przez nowego Juniora zostały przyjęte z wielkim entuzjazmem. Marka i włoska sieć dealerska z ufnością spoglądają na nadchodzące miesiące, dzięki świadomości, że oferują kompletną gamę i doskonałą sieć sprzedaży.

Alfa Romeo 2025 ma za sobą świetny start dzięki ekscytującym wynikom sprzedaży modelu Junior: zaledwie kilka tygodni od premiery złożono ponad 22 000 zamówień, gdzie BEV odpowiada za 21%. Wynik ten znacznie przewyższa prognozy, wzbudzając duże zaufanie teraz, gdy oferta jest kompletna, dzięki pojawieniu się wersji Ibrida Q4. To doskonały początek przed zbliżającym się otwarciem sprzedaży w Japonii i Australii, dwóch rynkach o ogromnym potencjale dla Alfy Romeo.

Entuzjazm, z jakim europejscy klienci przyjęli kompaktowy samochód sportowy, był siłą napędową całej linii, składającej się z modeli Tonale, Giulia i Stelvio. W swoich segmentach wszystkie trzy modele nadal uosabiają wartości włoskiego ducha marki, sportowy charakter i pasję na całym świecie.

Santo Ficili, dyrektor generalny Alfa Romeo, skomentował sukces Juniora:

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Brukseli podzieliłem się optymistycznym celem, jakim jest sprzedaż 20 000 sztuk modelu Junior do końca stycznia. Przekroczenie oczekiwań może być dla mnie jedynie potwierdzeniem tego, jak dobrze przebiega projekt i jak wspaniałą pracę wykonuje nasza sieć dealerska. Z wdzięcznością dla wszystkich, którzy do tej pory wybrali Juniora, skupiamy się teraz na jego debiucie w Japonii i Australii, gdzie będzie miał za zadanie wspierać całą linię – składającą się z Giulii, Stelvio i Tonale, już dostępnych u dealerów Alfa Romeo – swoją falą innowacji.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari sprzedało 13 752 auta w 2024 roku
Next post
Ferrari ma wystarczająco zamówień do pokrycia produkcji do 2027 roku

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Pozytywny styczeń na rynku włoskim dla Alfy Romeo z Juniorem na czele