fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ferrari to jedyna luksusowa marka, która zwiększyła sprzedaż w Europie w 2020

Ferrari to jedyna luksusowa marka, która zwiększyła sprzedaż w Europie w 2020

Ferrari było jedyną luksusową marką motoryzacyjną w Europie, która zwiększyła sprzedaż w 2020 roku pomimo kryzysu spowodowanego epidemią Covid-19, co świadczy o atrakcyjnych produktach i bogatej grupie docelowej.

Według danych JATO Dynamics dotyczących sprzedaży w 26 krajach europejskich, Ferrari znalazło chętnych na 4196 samochodów, co stanowi wzrost o 9 procent w porównaniu z 3862 w 2019 roku. W tym samym rynek skurczył się o 24%. Większość europejskich marek luksusowych i premium nie zostało oszczędzonych przez epidemię. Porsche, Bentley, Lamborghini, Lotus, Rolls-Royce, McLaren pogorszyły wyniki sprzedaży odpowiednio o: 7,5%, 10%, 12%, 16%, 30% i 38%. Aston Martin i Maserati podzieliły los – obie marki znalazły o 39% mniej chętnych osób na zakup ich samochodów. Za to urosło brytyjskie MG, będące własnością chińskiego SAIC, odnotowując wzrost o 81%, co zawdzięcza crossoverowi ZS oraz rozbudowie sieci dealerów.

Gospodarka strefy euro skurczyła się o 6,8% w 2020 roku według Eurostatu. Ale majętność 305 europejskich miliarderów wzrosła o prawie 500 miliardów euro od marca 2020 roku – tak przynajmniej wynika z danych organizacji pozarządowej Oxfam. I mimo tego wiele marek obsługujących najzamożniejsze osoby nie uniknęło kryzysu. 

Dostawy do regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) spadły o 1,8 procent do 4818 z 4895 w 2019 roku, co i tak można uznać za całkiem niezły wynik. Sprzedaż w pozostałych częściach świata wyglądała różnie. Dla regionu Azji i Pacyfiku firma z Maranello odnotowała 1-procentowy wzrost, co i tak nie rekompensuje 20% spadku w przypadku obu kontynentów Ameryki i 45% na Tajwanie i Chinach. Sumarycznie całkowita liczba dostaw spadła o 10% – do 9119 sztuk.

Zdaniem Felipe Munoza, analityka globalnego w JATO Dynamics, Ferrari odniosło sukces dzięki portfelowi zamówień i to pomimo braku w ofercie SUV-ów, które windują słupki sprzedaży takich marek, jak Lamborghini i Rolls-Royce. 

Kolejnym czynnikiem było rozpoczęcie dostaw supersamochodu SF90 Stradale i Romy – większość modeli trafiło do europejskich klientów, bo 97% w przypadku tego pierwszego (34/35) i 85% w przypadku tego drugiego (119/139).

Tegoroczna sprzedaż powinna być wyższa dzięki trzem modelom: kabrioletowi Portofino M, roadsterowi SF90 i limitowanej edycji samochodu torowego 488 GT Modificata. Kolejne trzy nowe auta zostaną pokazane w tym roku.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Elektryczny Fiat 500 został Samochodem Roku magazynu Quattroruote
Next post
Alfa Romeo na najwyższym stopniu podium w plebiscycie „Auto Lider 2021”

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Ferrari to jedyna luksusowa marka, która zwiększyła sprzedaż w Europie w 2020