Ferrari zaprezentowało model SF90 w wariancie nadwoziowym Spider. Auto korzysta z tego samego układu napędowego, co oznacza, że dysponuje mocą 1000 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Zdaniem włoskiego producenta, osiągi SF90 z otwartym dachem są takie same, jak w przypadku Stradale. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,5 sekundy, a do 200 km/h – 7 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.
Masa własna pojazdu wzrosła o całe 100 kilogramów ze względu na niezbędne wzmocnienie podwozia oraz zastosowanie dodatkowych mechanizmów. Tym samym SF90 Spider legitymuje się wagą 1670 kilogramów. Proces zakładania i składania dachu trwa 14 sekund. Co istotne, złożony dach zajmuje zaledwie 100 litrów przestrzeni w bagażniku.
Konwersja nadwozia nie była taka prosta – inżynierowie przesunęli kokpit do przodu w porównaniu ze Stradale, obniżyli dach o 20 mm i zastosowali cieńsze przednie słupki A. Samo wnętrze pozostało niezmienione – do dyspozycji podróżnych jest 16-calowy ekran systemu multimedialnego o wysokiej rozdzielczości.
Jak w przypadku każdego nowego Ferrari, SF90 Spider 2021 będzie oferowany z przedłużonym 7-letnim programem gwarancyjnym, który w dużej mierze obejmuje serwisowanie pojazdu przez pierwsze siedem lat jego eksploatacji.
Ferrari oferuje również opcjonalny pakiet Assetto Fiorano dla SF90 Spider, który zawiera zestaw amortyzatorów Multimatic, zoptymalizowanych pod kątem użytkowania na torze, 21 kg redukcję masy dzięki zwiększonemu wykorzystaniu włókna węglowego i tytanu oraz lepsze opony w postaci Michelin Pilot Sport Cup 2. Klienci mogą również zdecydować się na specjalne, dwukolorowe malowanie SF90 Spider Assetto Fiorano.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment