Stellantis twierdzi, że Fiat stanie się w pełni elektryczną marką w Europie w 2027 roku. W ramach tej strategii w roku 2022 lub 2023 linia produkcyjna marki wzbogaci się o kolejny, obecnie niezidentyfikowany pojazd bezemisyjny.
Raport finansowy nie zawiera żadnych innych szczegółów na temat przyszłych planów Stellantis dotyczących marki Fiat. Firma twierdzi, że w 2021 roku model 500e będzie najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w segmencie A, czyli małych samochodów miejskich, w 12 krajach na świecie. Globalny wolumen sprzedaży wyniósł około 44 000 sztuk.
W 2021 r. szef FiataOlivier Francois opowiedział nieco o swoich planach dotyczących przyszłości marki:
Eksplorujemy terytorium zrównoważonej mobilności dla wszystkich: to nasz największy projekt. W latach 2025-2030 nasza linia produktów będzie stopniowo przekształcana w pojazdy wyłącznie elektryczne. To będzie radykalna zmiana dla Fiata.
Aby zwiększyć elektryfikację Stellantis zainwestuje w nią ponad 35 miliardów dolarów do 2025 roku. Część z tych środków zostanie przeznaczona na przekształcenie fabryki Mirafiori w Turynie w centrum produkcji samochodów elektrycznych. Producent zainwestuje również środki w zakład w Termoli, aby produkować tam akumulatory litowo-jonowe.
Fiat 500 zadebiutował w 2020 roku jako pojazd elektryczny zaprojektowany od podstaw. Jego wygląd różni się od wersji spalinowych, ponieważ ma bardziej gładkie nadwozie i plakietkę 500 z przodu. Wewnątrz przyrządy znajdują się w okrągłym zestawie z 7-calowym ekranem cyfrowym, a na środku deski rozdzielczej umieszczono 10,25-calowy wyświetlacz.
Model 500e został wprowadzony na rynek z układem napędowym o mocy 118 koni mechanicznych, który pozwalał mu osiągnąć prędkość 100 km/h w 9 s. Wyposażono go w 42-kilowatogodzinny pakiet akumulatorów, który w teście WLTP zapewniał zasięg 320 km.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment