fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Giro Polo Storico to podróż klasycznych Lamborghini celem świętowania 60. rocznicy marki

Giro Polo Storico to podróż klasycznych Lamborghini celem świętowania 60. rocznicy marki

Automobili Lamborghini było gospodarzem Giro Polo Storico dla międzynarodowych klientów i ich klasycznych Lamborghini, w ramach trasy od 14 do 17 września przecinającej niektóre z najbardziej charakterystycznych regionów północnych Włoch. To część obchodów 60. rocznicy powstania – firma ponownie zgromadziła pojazdy z różnych krajów na całym świecie i modele z każdej generacji, dzięki zaangażowaniu Lamborghini Polo Storico. Dział ten prowadzi archiwum historyczne, w tym dokumenty produkcyjne samochodów, zapewnia oryginalne konfiguracje i inne dane, a także produkuje, certyfikuje i odrestaurowuje Lamborghini, aż do serii Diablo 6.0 SE

Do wycieczki dołączyło wiele samochodów o wyjątkowej historii, takich jak 350 GT z drugim numerem podwozia, najstarsze istniejące produkcyjne Lamborghini wyróżniające się idealnym wręcz stanem technicznym. Więcej o przedsięwzięciu opowiedział Federico Foschini, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży:

To było naprawdę ekscytujące przeżyć te dni pod flagą Lamborghini. To bardzo ważny rok dla naszej firmy i cieszymy się, że mogliśmy go świętować z samochodami, które były tak ważne w tworzeniu historii marki, aby nie zapomnieć o naszych korzeniach, podczas gdy nieustannie patrzymy w przyszłość.

Wycieczka rozpoczęła się we Franciacorta, na drogach otoczonych winnicami. Stamtąd samochody kontynuowały jazdę przez park Alto Garda Bresciano, podążając panoramiczną drogą biegnącą wzdłuż brzegu jeziora Idro, aż do Riva Del Garda na północnym brzegu największego włoskiego jeziora.

W Riva Del Garda samochody zaparkowały na Spiaggia Degli Ulivi, idealnym miejscu łączącym piękno i technologię, gdzie stoi najwierniejsza replika nieistniejącego już Jota Boba Wallace’a, zbudowana z rozbitej Miury podczas trzynastu lat nieustannej pracy angielskiego entuzjasty. Godne uwagi jest to, że część mechaniczna tego samochodu została przebudowana zgodnie ze specyfikacją oryginału przez Boba Wallace’a, historycznego kierowcę testowego z Sant’Agata. Następnie uczestnicy udali się do Terre Scaligere, aby zakończyć dzień wizytą w Weronie.

Następnego dnia samochody pojechały dalej do Valpolicella, przekraczając historyczny most Visconteo w Valeggio sul Mincio (VR) i zatrzymując się na zwiedzanie w Villa Sigurtà. Wśród pojazdów znalazł się Countach LP 400 S, który był samochodem wyścigowym podczas 39. Grand Prix Formuły 1 w Monte Carlo. Był on również obecny na tegorocznym Pebble Beach Concours D’Elegance, przybywając do Włoch bezpośrednio ze Stanów Zjednoczonych. Samochód, będący wówczas własnością rodziny Mimran, która stała na czele Lamborghini w tym czasie, startował w Grand Prix 31 maja 1981 r. wraz z dużym migającym światłem zamontowanym na dachu i napisem „Onterwencja”, jako samochód dyrektora wyścigu. Założyciel – Ferruccio Lamborghini – ustanowił tradycję Lamborghini polegającą na wykorzystywaniu scenerii GP Monako do prezentacji swoich najlepszych dzieł, takich jak Miura, Countach i niepowtarzalny Marzal.

Uczestnicy wycieczki zostali powitani w Guastalla (RE) w Villa Malaspina Guarienti, jednym z najpiękniejszych przykładów stylu neoklasycystycznego, którego historia sięga pierwszych dekad XI wieku i który stał się jeszcze bardziej znany dzięki parkowi w stylu angielskim. Wzrok przyciągało Diablo VT, używane jako „demonstracyjny samochód wyścigowy” podczas wyścigów PPG Championship Auto Racing Teams (CART) Indy Car World Series w 1996 roku. W historii tylko dwa Diablo VT pełniły tę rolę – jeden w kolorze czarnym, obecny na trasie, a drugi w kolorze złotym. Oba były wyposażone w rollbary i zestaw Jota zwiększający moc maksymalną do 600 KM, uzupełnione o dedykowany wlot powietrza na masce i przedni zderzak z dwoma hakami holowniczymi.

W sobotę, 16 września 2023 roku, goście przybyli do Modeny, gdzie po zaparkowaniu w Parco Giardino Ducale Estense wzięli udział w uroczystej kolacji wraz z kierownictwem Lamborghini. Giro dobiegło końca z ostatnim dniem spędzonym w historycznej siedzibie Sant’Agata Bolognese. Gośćmi byli dawni pracownicy firmy z różnych epok, w których produkowano klasyczne modele, opowiadający anegdoty ze swojego życia zawodowego poświęconego marce z Sant’Agata Bolognese. Parę słów dodał od siebie Alessandro Farmeschi, dyrektor ds. posprzedażowych Lamborghini:

Polo Storico Tour stanowi centralne wydarzenie w obchodach 60. rocznicy, nie tylko dla Polo Storico, kustosza historii marki, dziedzictwa technicznego i materialnego, ale dla całej Automobili Lamborghini, która poczuła się zobowiązana z okazji swoich 60. urodzin do goszczenia wiernych właścicieli kultowych klasycznych samochodów. To był dla mnie szczególny przywilej, że mogłem wziąć udział w wycieczce za kierownicą ostatniego wyprodukowanego Diablo, jednego z klejnotów kolekcji Automobili Lamborghini, wystawianego w muzeum firmy.

Ostatni lunch wycieczki odbył się w budynku Finishing, gdzie klienci mieli okazję podziwiać miejsce, w którym kończy się produkcja Huracána, Urusa i Revuelto. Pirelli również wzięło udział w Giro. Będąc oficjalnym partnerem firma umocniła swoją bliską więź z Lamborghini jako oficjalny dostawca od czasu założenia firmy w Sant’Agata Bolognese w 1963 roku.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Alfa Romeo wyprodukuje więcej limitowanych modeli
Next post
Fiat zaprezentował 600 Hybrid

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Giro Polo Storico to podróż klasycznych Lamborghini celem świętowania 60. rocznicy marki