fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Huracan GT3 EVO2 i 296 GT3 po debiucie w 24H of Daytona

Huracan GT3 EVO2 i 296 GT3 po debiucie w 24H of Daytona

Lamborghini Huracan GT3 EVO2 #63 zajął 4. miejsce w swojej klasie, dojeżdżając na pozycji nr 9 w klasyfikacji wszystkich aut GT3/GTD. Na 7. lokacie w klasie uplasował się Huracan GT3 EVO2 #78. Ze stratą 10. okrążeń do lidera do mety dojechało Ferrari 296 GT3 #023, zajmując 16. miejsce w klasyfikacji GT3/GTD i 10. w klasie. Całą tabelkę wyników można podejrzeć na oficjalnej stronie IMSA

61. edycja 24-godzinnego wyścigu w Daytonie, inauguracyjnej rundy IMSA, zakończy się tym, że Ferrari 296 GT3 ekipy Triarsi Competizione przekracza linię mety jako dziesiąte w klasie GTD. Wyścig wytrzymałościowy, podczas którego zadebiutował nowy samochód wyścigowy firmy z Maranello, przechodzi do archiwum z wynikiem poniżej oczekiwań. Konsekwencje trzech kontaktów spowodowały wycofanie Ferrari Risi Competizione, Cetilar Racing i AF Corse.

Wyzwanie, do którego został powołany najnowszy wyścigowy twór Prancing Horse, nie należało do najłatwiejszych – trzeba było zmierzyć się z trudnym maratonem wytrzymałościowym, jakim jest 24-godzinny wyścig w Daytonie. Pokonanie zaplanowanego dystansu było ważnym kamieniem milowym z punktu widzenia zebranych danych, również biorąc pod uwagę pewne usterki techniczne, które wystąpiły podczas wyścigu. Jeśli chodzi o osiągi, 296 GT3 nie było w stanie zademonstrować swojego potencjału z powodu balansu osiągów, który karał samochody nowej generacji biorące udział w wyścigu, o czym świadczy ponad jednosekundowy deficyt w najszybszym okrążeniu w porównaniu z innymi samochodami klasy GTD Pro i GTD.

Załoga utworzona przez oficjalnych kierowców Competizioni GT – Alessandro Pier Guidi, James Calado, Davide Rigon i Daniel Serra – zyskała pozycje w pierwszej połowie wyścigu. Tuż po trzeciej godzinie z Calado za kierownicą, czerwony 296 GT3 przedarł się na czwarte miejsce. W tym momencie nadzieje na powrót na podium zniknęły z powodu kontaktu w nocy, gdy za kierownicą siedział Pier Guidi, który musiał wrócić do boksu, aby umożliwić mechanikom pracę nad dolną częścią samochodu. Wrócili na tor 18. okrążeń za liderem. Jednak niedługo potem pojazd musiał przedwcześnie zakończyć dalszą rywalizację.

Ferrari 296 GT3 #023 wyróżniło się na starcie, kiedy Rovera w pierwszym stincie awansował na P8. Wraz z zachodem słońca wyzwanie nabrało rumieńców, a dwaj oficjalni kierowcy marki z Maranello umocnili amerykański zespół w pierwszej piętnastce, co pozwoliło na wysoki finisz, i to pomimo dwóch kar Drive Through nałożonych w ostatniej tercji wyścigu. Triarsi Competizione przekroczył linię mety na 10. pozycji z Roverą, pokonując 719 okrążeń w wyścigu wygranym przez Astona Martina nr 27.

Wyścig dla 296 GT3 w składzie: Miguel Molina, Simon Mann, Francesco Castellacci i Luís Pérez Companc, rozwijał się stabilnie w pierwszych dwudziestu godzinach, kiedy to samochód AF Corse pojawił się w pierwszej dziesiątce w swojej kategorii. Kilka przedłużonych postojów w końcówcę skomplikowało drogę nr 21. Ostatecznie po restarcie wyścigu doszło do kontaktu i dużych uszkodzeń przodu, które uniemożliwiły kontynuowanie rywalizacji.

To były pechowe 24 godziny również dla Cetilar Racing, trójkolorowego zespołu, który tworzą: Antonio Fuoco, Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto i Alessandro Balzan. Numer 47 296 GT3 wycofał się po 44. okrążeniach z powodu uszkodzenia podłogi po kontakcie na pierwszych okrążeniach.

Amerykańska seria powróci do rywalizacji w weekend 18 marca na torze Sebring na Florydzie, który będzie gospodarzem słynnego wyścigu 12-godzinnego. Wydarzenie, które jest drugą rundą Endurance Cup, zostanie rozegrane w ten sam weekend, w którym Ferrari 499P zadebiutuje w klasie Hypercar w FIA World Endurance Championship.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
CEO Alfa Romeo obiecuje coś większego od Giulii dla USA
Next post
Ferrari wspomina Gianniego Agnelliego 20 lat po jego odejściu

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Huracan GT3 EVO2 i 296 GT3 po debiucie w 24H of Daytona