Włoski producent poinformował, że Alfa Romeo Junior Ibrida jest dostępna do jazd testowych w europejskiej sieci dealerów począwszy od 24. października 2024 roku.
Wspomniany wariant napędzany jest układem hybrydowym o mocy 136 KM. Auto ma łączyć w sobie sportowy charakter i nowoczesną technologię z komfortem. Klienci jako alternatywę mają wersję w pełni elektryczną, rozwijającą 156 KM. Rozszerzenie gamy o Ibridę świadczy o zdolności zaspakajania potrzeb klientów, którzy mają pełną swobodę w kwestii wybrania konfiguracji.
Nowy Junior Speciale Ibrida oferuje 136-konną architekturę 48-V Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo). Komponent elektryczny składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i silnika elektrycznego 21 kW, wbudowanego w innowacyjną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Junior Ibrida oferuje zatem niezwykle płynne wrażenia z jazdy, umożliwiając poruszanie się po mieście w trybie elektrycznym przez ponad 50% czasu, w szczególności podczas jazdy z niskimi prędkościami lub w trakcie wykonywania manewrów parkowania i cofania.
Model Junior zadebiutował w kwietniu 2024 roku pod nazwą Milano i od razu stał się kością niezgody między Stellantisem a włoskim rządem. Państwowi przedstawiciele oskarżyli Alfę Romeo o wprowadzanie w błąd potencjalnych klientów co do pochodzenia samochodu wytwarzanego w Polsce. Ostatecznie pojazd przemianowano na Juniora pod naciskiem polityków.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment