Po ponad dziewięciu latach producent z Sant’Agata Bolognese zakończył produkcję modelu, który był efektem współpracy Lamborghini z Audi AG. Ostatni egzemplarz Murciélago, oznaczony numerem 4099, trafił do Szwajcarii.
Jest rok 2001. Lamborghini, po przejęciu przez koncern Audi,
prezentuje nowy model o nazwie roboczej L147. Autorem projektu jest Luc
Donckerwolke ze studia Bertone (zaprojektował również takie samochody, jak Audi
A2, czy Skoda Fabia). Tym samym rozpoczyna się nowy, bardzo udany okres w
historii włoskiej marki. Początkowo Murciélago dostępne było z silnikiem V12 o
pojemności 6,2 l
i mocy 580 KM,
następnie, po modernizacji w 2006 roku, oferowany był model LP 640 z silnikiem,
którego pojemność zwiększono do 6,5
l, co wpłynęło również na moc jednostki, która wzrosła
do 640 KM.
Silnik ten w późniejszych latach doczekał się kolejnych modyfikacji, które były
przewidziane dla limitowanych serii, m.in.: LP 650-4 Roadster, czy LP 670-4 SV.
Oficjalne zakończenie produkcji włoskiego supersamochodu
odbyło się 5 listopada. W siedzibie firmy, w Sant’Agata Bolognese przygotowano
wystawę najsłynniejszych modeli Lamborghini, które napędzane były widlastymi,
dwunastocylindrowymi silnikami: 350 GT, Miura, Countach, Diablo oraz Murciélago
LP 670-4 SV.
Jednocześnie dyrektor generalny Lamborghini, Stephan
Winkelmann, zapowiedział premierę następcy Murciélago na 2011 rok i zapewnił,
że będzie wykonany duży krok w przyszłość, aby kolejny model korzystał z
najnowszych technologii i ponownie był wyjątkowy.
W sumie bramy bolońskiej fabryki opuściło 4099 egzemplarzy,
a ostatnie Murciélago, które oznaczone jest takim numerem, to najmocniejsze,
limitowane LP 670-4 Superveloce w kolorze Arancio Atlas zamówione przez klienta ze Szwajcarii.
Tekst: Łukasz Maciejek
No Comment