Firma tuningowa Novitec wzięła na warsztat Lamborghini Huracana Evo, poprawiając m.in. aerodynamikę pojazdu oraz dorzucając nowe felgi.
W ramach prac nad tym pojazdem ekipa inżynierów spędziła sporo czasu w tunelu aerodynamicznym, testując poszczególne rozwiązania aerodynamiczne składające się na finalny produkt. Nowy jest m.in.: splitter, zewnętrzny panel boczny, wlot na masce i tylny spojler. Wszystkie elementy przekładają się na efektywność aerodynamiczną podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Nadkola zaś wypełniają kute felgi Vossena, które dostępne są w trzech różnych wariantach w rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Okalają je opony Pirelli P Zero 245/30 przód i 325/25 tył.
Tuner na tym nie poprzestał. Mając na uwadze poprzednie zmiany poszedł o krok dalej i skalibrował na nowo sportowe sprężyny. Prześwit zmniejszony został o 35 mm. Dzieła dopełnia specjalny układ wydechowy w wariancie ze stali nierdzewnej.
Na życzenie klienta Novitec jest gotowy spersonalizować wnętrze pojazdu korzystając z szerokiego asortymentu wysokiej jakości skór i Alcantary w dowolnym kolorze.
Sama jednostka pozostała nietknięta – na jej wydajność ma jedynie wpływ wspomniany wcześniej układ wydechowy. Standardowy Huracan Evo napędza 5,2-litrowe V10 o mocy 640 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto potrzebuje zaledwie 2,9 sekundy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h. Jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Novitec nie wspomniał nic o możliwości zastosowania tego pakietu tuningowego dla bazowej odmiany Huracana Evo RWD.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment