fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Startujemy z projektem ForzaItalia.pl Driver Academy

Startujemy z projektem ForzaItalia.pl Driver Academy

Zespół ForzaItalia.pl eSports Team – w składzie: Abra, Lucjan Próchnica i Luka – postanowił wdrożyć w życie projekt ForzaItalia.pl Driver Academy na wzór Ferrari Driver Academy. W praktyce oznacza to, że w najbliższym jednomarkowym sezonie ACLeague wystawimy aż 9 kierowców. 

Włoską motoryzację we francuskim samochodzie – Renault R.S. 01 (jedyny samochód w stawce) – będą reprezentować: Aleksander Bogusławski, Rafał Dziki, Paweł Jarzębowski, Lucjan Próchnica, DubSon, Luka, Mateush92, mknbl i MrFloyd. Zdobyte przez nich punkty zasilą konta jednego z trzech zespołów:

  • ForzaItalia.pl eSports Team (Lucjan Próchnica, Luka, MrFloyd)
  • ForzaItalia.pl Driver Academy Squadra Giallo (Aleksander Bogusławski, Rafał Dziki, mknbl)
  • ForzaItalia.pl Driver Academy Squadra Grigio (Paweł Jarzębowski, DubSon, Mateush92)

Trzy ekipy wezmą udział w 6 punktowanych rundach i zerowym w charakterze swojego rodzaju rozgrzewki, niewliczającym się do klasyfikacji generalnej. Wszystkie rundy będą odbywać się w czwartki i rozpoczynać o 19:30 od 75-minutowej sesji treningowej, 15-minutowej sesji kwalifikacyjnej i skończą na dwóch wyścigach trwających po 30 lub 40 minut. Kolejność na starcie tego drugiego zostanie odwrócona dla najszybszej dziesiątki. Tak wygląda kalendarz:

  1. Nurburgring, Niemcy – 30.04.2020
  2. Most, Czechy – 07.05.2020
  3. Estoril, Portugalia – 21.05.2020
  4. Hungaroring, Węgry – 04.06.2020
  5. Spa, Belgia – 18.06.2020
  6. Silverstone, Wielka Brytania – 02.07.2020
  7. Imola, Włochy – 16.07.2020

Transmisję na żywo będzie można oglądać na YouTubie:

Auto ważące 1100 kg jest napędzane umieszczonym centralnie 3,8-litrowym podwójnie doładowanym silnikiem wytwarzającym moc ponad 500 KM. Organizatorzy postanowili zablokować kluczowe elementy setupu, w efekcie samochód ma bardzo silną tendencję do płużenia przodem praktycznie w każdej fazie zakrętu i wymaga wjeżdżenia się oraz nierzadko innego toru jazdy względem tych, znanych z samochodów klasy GT3.

Na pokładzie nowych kierowców ciepło przywitał Abra, szef zespołu ForzaItalia.pl eSports Team, który przy okazji przybliżył motywy powstania projektu ForzaItalia.pl Driver Academy:

Każdego dnia tworzymy historię naszego zespołu. Kilka miesięcy temu, razem z Luką i Lucjanem, ogłosiliśmy powstanie ekipy ForzaItalia.pl eSports Team. Ekipy, która różni się od takich zespołów jak Actina Pact czy Together Esports Racing. W przeciwieństwie do tych esportowych gigantów my nie podpisujemy kontraktów. Jedynymi sponsorami jesteśmy my sami. Mimo wszystko potrafimy rywalizować z najlepszymi, co udowodniliśmy w poprzednim sezonie. Chcieliśmy pójść krok dalej i dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju simracingu. Zaowocowało to powstaniem projektu ForzaItalia.pl Driver Academy. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy naszej współpracy stworzyliśmy zaplecze, które ma potencjał stać się katalizatorem nowych talentów na scenie wirtualnych wyścigów. Szczęście zdaje się nam dopisywać, ponieważ po ogłoszeniu rekrutacji odezwało się do nas ponad 15 kierowców, a wśród nich znalazły się nieoszlifowane diamenty – osoby z bardzo dużym potencjałem i relatywnie małym doświadczeniem. Postaramy się ich wesprzeć z całych sił w trakcie podróży, której celem jest przede wszystkim budowanie tempa i powtarzalności, czyli czynników decydujących o powodzeniu lub porażce w wyścigach. W przeciwieństwie do zespołów biorących do siebie gotowych kierowców, zdecydowaliśmy się postawić na osoby z potencjałem i niewielkim doświadczeniem, do czego zainspirowały nas słowa Enzo Ferrariego:”I love to think Ferrari can create drivers as much as cars”. 

Parę słów powiedzieć o sobie naszych 6 nowych kierowców.

Aleksander Bogusławski:

Jestem Aleksander, ale praktycznie każdy mówi do mnie Olek lub Boguś (od nazwiska). Nie mam zbyt dużego doświadczenia w symulatorze Assetto Corsa, choć z simracingiem mam styczność od ponad 12 lat. Najpierw ścigałem się w amatorskich ligach na platformie rFactor, następnie przez ponad 5 lat startowałem z mniejszymi i większymi sukcesami w Wirtualnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w Richard Burns Rally, głównie w autach przednionapędowych (klasy N3, A6, S1600, RC3). 

W międzyczasie startowałem już “w realu” w KJS i Super KJS – najpierw trzy sezony Fiatem Seicento Sporting, a następnie dwa lata Citroenem Saxo VTS. Fiatem zdobyłem Mistrzostwo Okręgu Lubelskiego, a Citroenem – Rzeszowskiego w KJS w swojej klasie. Po kilku wypadkach musiałem niestety na jakiś czas zawiesić starty, ale jestem w trakcie budowy kolejnej rajdówki na bazie poprzedniego Citroena. 

Bardzo się cieszę, że już w moim drugim sezonie (i pierwszym pełnym) będę mógł się ścigać w ramach FDA w barwach tak utytułowanego zespołu i uczyć od bardziej doświadczonych na tej platformie kolegów. Nie mam określonych celów, ale na pewno dobrze byłoby kwalifikować się w każdym wyścigu na najwyższy serwer Pro i przy tym starać się podgryzać czołówkę.

Rafał Dziki:

Mam na imię Rafał, od tego sezonu będę członkiem akademii zespołu ForzaItalia.pl. Jestem bardzo zadowolony, że mogę rozwijać się pod okiem tak doświadczonego i utytułowanego zespołu. Mam nadzieję, że sprostam oczekiwaniom oraz poprawię moje umiejętności. Przygodę z simracingiem zacząłem stosunkowo niedawno. Poprzedni (XV) sezon ACLeague był moim pierwszym podejściem do wyścigów ligowych. Biorąc udział w tych kilku wyścigach zdobyłem cenne doświadczenie, które zdecydowanie przyda mi się w kolejnym sezonie. Samochód, którym przyjdzie nam się ścigać w najbliższym czasie, będzie miał częściowo zablokowany setup, więc szanse zostaną wyrównane, a dzięki wysokiej stabilności być może będzie jeszcze więcej akcji na torze.

Paweł Jarzębowski:

Mam na imię Paweł i od tego (XVI) sezonu ACL rozpoczynam współpracę z zespołem ForzaItalia.pl w ramach nowego projektu ForzaItalia.pl Driver Academy. Jest mi niezmiernie miło, że zostałem doceniony i dano mi szansę na rozwój pod okiem utytułowanych kolegów. Mam nadzieję, że sprostam zadaniom i oczekiwaniom wobec mojej osoby. Liczę na to, że w tym zespole rozwinę skrzydła i polepszę swoje wyniki względem poprzedniego, mojego pierwszego sezonu w ACL i pierwszego w ogóle, w całej mojej krótkiej karierze w simracingu. Także przede mną ciężka praca, ale z pewnością też świetna zabawa. Pozdrawiam i widzimy się na wirtualnych torach.

DubSon:

Chciałbym podziękować za możliwość dołączenia do ForzaItalia.pl Driver Academy. Bardzo się cieszę z otrzymanej szansy ponieważ moja przygoda z simracingiem jest bardzo krótka. Rozpoczęła się wraz z początkiem sezonu XV ACL, zatem dopiero kilka miesięcy temu. Moje wcześniejsze doświadczenie to nieregularne jazdy w Live For Speed kilka lat temu, gdzie nie brałem udziału w żadnych ligach. W poprzednim sezonie z rundy na rundę czyniłem postępy, jednak cały czas jest sporo do nauczenia, w czym mam nadzieję na dużą pomoc ze strony chłopaków z ForzaItalia.pl. W końcu jak się uczyć, to od najlepszych. Nadchodzący sezon będzie wyzwaniem ze względu na dość opornie prowadzący się w zakrętach samochód Renault RS01 oraz tory jak Autodrom Most czy Estoril, po których nigdy nie miałem okazji jeździć.

Mateush92:

Mam na imię Mateusz i motoryzacją pasjonuję się od dziecka. W połowie 2017 roku kupiłem Logitecha G27 i zacząłem swoją przygodę z simracingiem. Od razu zapisałem się do nowego sezonu WEK w ACLeague i tak mi się spodobało, że przejeździłem 4 sezony. Swoją karierę zaczynałem od serwera Semi-Pro i stopniowo coraz częściej startowałem w Pro. Do tej pory największym moim osiągnięciem było zdobycie zespołowego mistrzostwa z kj5d i Roscoe w sezonie F4. Teraz powracam do ścigania po rocznej przerwie. Moim celem na ten sezon jest powrót do tempa i regularności sprzed roku, a dzięki udziale w FDA mam też cichą nadzieję, że po tym sezonie będę szybszy, niż kiedykolwiek. Moje wyścigowe motto to ‘Slow in fast out’.

Mknbl:

Ku swojemu zdziwieniu, po zakończeniu poprzedniego sezonu w ACLeague zostałem niemalże zasypany ofertami współpracy pochodzącymi zarówno od zespołów nastawionych dość bojowo jak i tych, których natura zdaje się być bardziej hobbystyczna. Postanowiłem jednak zostać kowalem własnego losu i bez wahania przystąpiłem do procesu rekrutacyjnego akademii ForzaItalia.pl eSports Team. Cieszę się, że udało mi się udowodnić swoją wartość i zostałem włączony w skład tak doświadczonego i jednocześnie dobrze prosperującego zespołu. Możliwość współpracy z pewnością pozwoli wznieść swoje umiejętności na wyższy poziom. 

Jestem również niezmiernie usatysfakcjonowany z poziomu prezentowanego przez moich kompanów z akademii. Każdy z nas znajduje się na innym etapie przygody z simracingiem, każdy z nas ma różne mocne strony jako kierowca, a mimo wszystko wszyscy demonstrujemy dość zbliżone osiągi pozwalające z nadzieją spoglądać na nadchodzący sezon. Patrząc indywidualnie, mój cel jest generalnie taki sam jak zawsze: czerpać możliwie największą radość ze ścigania. Auto, którym przyjdzie nam się ścigać z pewnością nie będzie tego ułatwiać, ale wierzę, że wzajemne napędzanie się wewnątrz teamu pozwoli wykrzesać każdemu z nas to, co najlepsze.

 

Dzisiejsza transmisja:

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Zrzuty ekranu z Assetto Corsy

Poprzedni wpis
Storie Alfa Romeo wspomina ikoniczne 6C 1750
Następny wpis
Lamborghini Huracan Evo po subtelnym tuningu Noviteca

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Startujemy z projektem ForzaItalia.pl Driver Academy