fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini i MIT opatentowali nową technologię dla superkondensatorów

Lamborghini i MIT opatentowali nową technologię dla superkondensatorów

Współpraca pomiędzy Automobili Lamborghini i Massachusetts Institute of Technology zaowocowała ważnym osiągnięciem: patentem na innowacyjny materiał syntetyczny, który będzie służył jako baza technologiczna dla nowej generacji superkondensatorów

Współpraca rozpoczęła się trzy lata temu, kiedy Automobili Lamborghini dołączył do programu MIT-Włochy i zrobił kolejny krok w 2017 roku, uruchamiając dwa projekty badawcze: jeden z profesorem Mirceą Dincă (MIT – Wydział Chemii), a drugi z profesorem Johnem Anastasiosem Hartem (MIT – Wydział Inżynierii Mechanicznej). 

W efekcie Automobili Lamborghini stał się współautorem wspomnianego patentu. Dalsze badania będą dotyczyły dodatkowej optymalizacji właściwości materiału i jego produkcji na coraz większą skalę.  Wynik ten jest częścią zmiany w kierunku technologii pojazdów elektrycznych, podjętą w 2017 roku wraz z prezentacją konceptu Terzo Millennio. Kolejnym dowodem na rozwój tej technologii jest ostatnio pokazany Sian

Stefano Domenicali, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, nie kryje swojego zadowolenia z postępujących prac:

Wspólne badania z MIT w pełni uosabiają nasze wartości i nasze powołanie do przewidywania przyszłości: przyszłości, w której hybrydyzacja jest coraz bardziej pożądana i nieuchronnie konieczna.

Nowy opatentowany materiał został zsyntetyzowany przez zespół profesora Mircei Dincă w laboratoriach Wydziału Chemii MIT przy wsparciu Departamentu Rozwoju Koncepcji Automobili Lamborghini i opiera się na koncepcji Metal-Organic Frameworks (MOF). Struktura molekularna tej rodziny materiałów czyni ją idealnym kandydatem do produkcji elektrod dla wysokowydajnych superkondensatorów przyszłości, ponieważ maksymalizuje ona powierzchnię właściwą, tj. ilość powierzchni wystawionej na działanie ładunku elektrycznego w stosunku do masy i objętości próbki. Dokładniej rzecz ujmując, deklarowanym celem badań jest poprawa gęstości energii – zgłoszony dziś patent obiecuje zwiększenie tej gęstości nawet o 100% w porównaniu z technologią obecnie dostępną na rynku.

Zespół badawczy rozpoczął od zbadania podwojenia możliwości, jakie stwarza nowa technologia. Obecny patent, będący wynikiem dwuletniej pracy, stanowi znaczący postęp, ale jego potencjał jest znacznie większy, nawet w porównaniu z superkondensatorem stosowanym w Lamborghini Sián.

Suprokondensatory już teraz stanowią świetne rozwiązanie ze względu na ich moc i wytrzymałość, a Automobili Lamborghini obiecuje, że ta technologia stanie się wręcz niezbędną w nadchodzących latach, nawet w ujęciu sportów motorowych.

Druga, trzyletnia współpraca z zespołem profesora Johna Anastasiosa Harta w Dziale Inżynierii Mechanicznej MIT ma na celu ustalenie nowych zasad projektowania wysokowydajnych materiałów stosowanych w bateriach, które można zintegrować ze strukturą pojazdu. Rezultatem projektu będą prototypy akumulatorów, które zapewnią połączenie wydajności magazynowania energii, wszechstronności geometrycznej i integralności strukturalnej, co ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów w zakresie wydajności ustalonych przez Lamborghini Terzo Millennio.

Silny początkowy postęp zespołu Hart, wraz z jego wiedzą fachową w zakresie łączenia materiałów, procesów produkcyjnych i projektowania maszyn, ma pozwolić grupie osiągnąć ambitne cele.

Równolegle do pracy laboratoryjnej, partnerstwo z programem MIT-Włochy dało dwóm studentom MIT szansę zdobycia doświadczenia zawodowego w Automobili Lamborghini, poprzez pracę nad rozwojem specyfikacji kompozytów i modelowaniem superkondensatorów. Biorąc pod uwagę te udane wyniki, Automobili Lamborghini zdecydowało się przedłużyć współpracę z programem MIT-Włochy do końca nadchodzącego roku.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Ferrari nawiązało współpracę z Armani z myślą o sprzedaży toreb i odzieży
Następny wpis
Włoska szkoła ma nowego patrona – Sergio Marchionne

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Lamborghini i MIT opatentowali nową technologię dla superkondensatorów