fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini SCV12 ma mieć większy docisk aerodynamiczny od aut klasy GT

Lamborghini SCV12 ma mieć większy docisk aerodynamiczny od aut klasy GT

Lamborghini Squadra Corse zakończył pracę nad rozwojem nowego hipersamochodu przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torach – SCV12. Auto jest już gotowe do bicia rekordów, a jego debiut zaplanowano na lato 2020 roku. 

Najnowszy model może pochwalić się najmocniejszym wolnossącym V12 o mocy przewyższającej 830 KM. Ponadto inżynierowie dopracowali efektywność aerodynamiczną nadwozia SCV12. Pojazd ma być zwieńczeniem ogromnego doświadczenia ekipy Lamborghini Squadra Corse, biorącej czynny udział w wyścigach samochodów klasy GT. 

Przednia maska SCV12 ma podwójny wlot powietrza i centralne żebro kierujące strumień powietrza do wlotu na dachu. Podczas ruchu samochodu przepływ powietrza powoduje zwiększenie statycznego ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika, zwiększając jego moc. O bezkompromisowym charakterze samochodu świadczy wiele detali zewnętrznych, w tym ogromny tylny spojler i dyfuzor.

Kilka aspektów SCV12 zostało opracowanych specjalnie dla hipersamochodu przez inżynierów Squadra Corse. Podwozie wykonano w całości z włókna węglowego, aby uzyskać maksymalnie korzystny stosunek mocy do masy oraz poprawić prowadzenie na torze. Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni sekwencyjnej, zamontowanej bezpośrednio nad tylnym zawieszeniem Pushrod. Auto podczas fazy rozwojowej poruszało się na oponach typu slick marki Pirelli, które okalały wykonane z kompozytu magnezu felgi w rozmiarze 19 cali przód i 20 cali tył.

SCV12 będzie wytwarzany w całości w fabryce Lamborghini Squadra Corse w Sant’Agata Bolognese, w limitowanej liczbie. Klienci staną się członkami bardzo ekskluzywnego klubu: będą uczestniczyć w zaawansowanych programach jazdy na jednym z najbardziej prestiżowych torów na świecie, z pomocą techniczną inżynierów Squadra Corse i trenerem Emanuelem Pirro, który ma na swoim koncie aż 5 zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach Le Mans.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Fiat Panda 1980
Poprzedni wpis
40 lat temu pokazano pierwszą Pandę
Następny wpis
V6 Twin-Turbo Maserati może mieć nawet 580 KM

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Lamborghini SCV12 ma mieć większy docisk aerodynamiczny od aut klasy GT