fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Mick Schumacher przetestował F8 Tributo na torze Fiorano

Mick Schumacher przetestował F8 Tributo na torze Fiorano

Ferrari i Schumacher są bardzo mocno ze sobą związani od czasów, kiedy to legendarny niemiecki kierowca wygrał pięć mistrzostw świata i 72 Grand Prix dla marki z Maranello. Niedawno jego syn Mick dołączył do Akademii Kierowców Ferrari, a przy okazji mógł przetestować najnowsze Ferrari F8 Tributo.

Mick również czuje się mocno zżyty z Ferrari. Jak sam mówi – przyciąga go do marki z Maranello. W końcu dorastał we Włoszech i nie licząc jednego sezonu, zawsze reprezentował włoskie drużyny. A jak sam twierdzi – nie ma nic lepszego niż Ferrari

Na torze testowym Fiorano obecny mistrz Europy w serii F3 mógł wycisnąć ostatnie poty z F8 Tributo, co było dla niego nowym doświadczeniem:

Po raz pierwszy mogłem prowadzić Ferrari na tym torze. Bardzo się cieszyłem na samą myśl i nie mogłem się doczekać. Dużo czasu spędzałem w tym miejscu patrząc się jak mój ojciec jeździ. Za każdym razem, gdy widzę zdjęcia z tamtego okresu, zaczynam wspominać. Większość zdjęć zrobiono podczas zimowych jazd próbnych, więc wszyscy nosimy kurtki. Ale prawdopodobnie byłem tu jeszcze wcześniej, kiedy jeszcze musiałem być noszony.

W czasach o których wspomniał Mick, nie obowiązywały jeszcze ograniczenia dotyczące testów F1, jak sam wspomina:

Kiedyś w ramach testów jeździli wiele tysięcy kilometrów rocznie. Byłoby wspaniale, gdybyśmy mogli teraz to powtórzyć. Wcześniej, kiedy miałem około 10 lat, jeździłem na torze Fiorano motocyklem crossowym z silnikiem o pojemności 50 cc. Jechałem bez przerwy z otwartą przepustnicą. Teraz z kolei miałem okazję pojeździć F8 Tributo napędzanym silnikiem V8, stanowiącym ewolucję jednostki z 488, która czterokrotnie wygrała tytuł Międzynarodowego Silnika Roku. Mogę wychodzić praktycznie z każdego zakrętu na trzecim biegu, podczas gdy normalnie trzeba redukować na drugi. Turbosprężarki i przepisy dotyczące emisji spalin stanowią wyzwanie dla inżynierów dźwięku. Jednak Maranello zaprojektowało specjalny kanał, aby wprowadzić pożądany dźwięk V8 bezpośrednio do kokpitu. Dźwięk Ferrari zawsze był jak dynamit. Szczerze mówiąc jestem zaskoczony tym, jak dużą prędkość jesteś w stanie utrzymać w każdym zakręcie i to bez większego wysiłku. Samochód daje poczucie, że ciągle nad nim panujesz, co jest bardzo fajne. 

Co ciekawe, mimo bliskich relacji Micka Schumachera z Ferrari, marka z Maranello wciąż jest dla niego w pewnym sensie magiczna:

Nawet dzisiaj nadal śnię o Ferrari. Moim pierwszym marzeniem był model 458 Italia. W rozwój tego samochodu był mocno zaangażowany mój ojciec, pracując ramię w ramię z inżynierami odpowiedzialnymi za tzw. development. Mogę w tych samochodach wyczuć dziedzictwo ojca, a to napełnia mnie dumą. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Dziś runda na torze Chang w ACLeague
Następny wpis
FCA zainwestuje blisko 1 mld euro z myślą o Tonale i hybrydowej Pandzie

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Mick Schumacher przetestował F8 Tributo na torze Fiorano