fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Nasz zespół wystartuje Ferrari 488 w serii GT3 RoS

Nasz zespół wystartuje Ferrari 488 w serii GT3 RoS

Szykuje się najprawdopodobniej jedno z największych tegorocznych wydarzeń na polskiej scenie simracingowej w grze Assetto Corsa. Mowa o trzecim sezonie organizowanym przez Republic of Simracers. Kierowcy będą rywalizować ze sobą w samochodach klasy GT3. Nasz zespół – Scuderia ForzaItalia.pl – wystartuje Ferrari 488 GT3.

Z góry można zakładać, że to będzie niezwykle emocjonujący sezon. Wśród zapisanych zawodników roi się wręcz od bardzo szybkich i skutecznych kierowców. Mocna stawka z pewnością nie ułatwi zadania ekipie Scuderia ForzaItalia.pl, która wystartuje w liczniejszym składzie niż kiedykolwiek. Ponownie reprezentować nas będą Luka, Lucjan Próchnica i MrFloyd oraz trzy nowe „nabytki” – Abra, Denan i Kocur. Punkty zdobywane przez wspomnianych kierowców powędrują na konto jednego z dwóch zespołów – Squadra Nero lub Squadra Bianco. Po tej „ciemnej stronie mocy” znaleźli się Luka, Lucjan i Abra. Zaś szeregi drugiej formacji zasilą MrFloyd, Denan i Kocur.

Pierwszy wyścig w sezonie GT3 rozpocznie się już we wtorek, 29 stycznia 2019 roku na torze Mugello. To runda zerowa, nieliczona do klasyfikacji generalnej. Pełen kalendarz znajdziecie poniżej:

  • R0 – Mugello 29/01/2019 (wyścig nie liczony do klasyfikacji generalnej)
  • R1 – Silverstone 12/02/2019
  • R2 – Red Bull Ring 26/02/2019
  • R3 – Donington Park 12/03/2019
  • R4 – Spa 26/03/2019
  • R5 – Brands Hatch 9/04/2019
  • R6 – Zandvoort 23/04/2019
  • R7 – Barcelona 07/05/2019

Wszyscy zapisani kierowcy mieli do wyboru jeden z 8 samochodów z nałożonym odgórnie balastem w celu zbalansowania osiągów (Balance of Performance) – Audi R8 LMS 2016 (33 kg), BMW Z4 GT3 (20 kg), Ferrari 488 GT3 (19 kg), Lamborghini Huracan GT3 (29 kg), McLaren 650S GT3 (40 kg), Mercedes-Benz AMG GT3 (7 kg), Nissan GT-R GT3 (0 kg) i Porsche 911 GT3 R 2016 (4 kg).

Zapisy do sezonu GT3 Republic of Simracers ruszyły 15 stycznia 2019 roku. Na przestrzeni 11 dni do wyścigu zapisało się 145 kierowców. Jak dotąd najczęściej wybieranymi autami są McLaren (47) i Mercedes-AMG (31), które zresztą zdają się być najbardziej konkurencyjne. Sporo osób zdecydowało się także na Ferrari (24) i Audi (16). Rzadziej wybór padał na BMW (8), Porsche (7), Nissana (7) i Lamborghini (5).

Niezwykle wymagające zadanie spoczywa przede wszystkim na Luce, słynącym ze świetnego ustawiania samochodów. Cały zespół ma nadzieję, że to właśnie jego umiejętności pozwolą na zniwelowanie przewagi najszybszych w stawce pojazdów. Jak dotąd wykazali się Lucjan i Kocur, przygotowujący malowanie 488 GT3, a także MrFloyd ze swoimi umiejętnościami organizacyjnymi.

Malowania dwóch formacji Scuderia Forzaitalia.pl różnią się od siebie. Włoskie nazwy zdradzają barwy, w jakich wykończone zostały detale. W przypadku nero to czerń, a w przypadku bianco – biel. Za to każdy z kierowców mógł wybrać odpowiadający mu kolor nadwozia spośród oryginalnej palety Ferrari. I tak oto Denan, startujący 488 GT3 z numerem 45, zdecydował się na Rosso Mugello, Kocur z numerem 47 wybrał, tak samo jak zresztą MrFloyd z nr 75, Rosso Scuderia. To oznacza, że wszyscy kierowcy startujący w Scuderia ForzaItalia.pl Squadra Bianco pojadą autami w czerwonych barwach nadwozia. Za to znacznie większa różnorodność panuje w braterskiej stajni Scuderia ForzaItalia.pl Squadra Nero. 488 GT3 w szarym Nero Daytona wystartuje Abra, białym Bianco Avus Luka, a pomarańczowym Rosso Dino – Lucjan.

Jak dotąd sesja prekwalifikacyjna pokazała, że Abra jest niezwykle konkurencyjny i być może będzie w stanie przytrzeć nosa czołowym zawodnikom w McLarenach i Mercedesach. Za tempo Luki i Lucjana zdaje się być bardzo zbliżone. Nieźle poradził sobie MrFloyd, prezentując zaskakująco szybkie tempo. Niewiele wolniejsi byli Kocur i Denan. Jednak sesja prekwalifikacyjna jeszcze nie dobiegła końca, co oznacza, że wszystko jeszcze może się zmienić.

Lucek z niecierpliwością wyczekuje rozpoczęcia sezonu:

Faza zapisów w GT3 Republic of Simracers pokazała, że ta seria będzie wielkim sukcesem. Zebrała się niemal tak doborowa śmietanka jak w przypadku zeszłorocznego wyścigu dla WOŚP. Będzie ciasno już na etapie prekwalifikacji do kolejnych rund. Trochę szkoda, że to nie jest jednomarkowy puchar, bo jednak dysproporcje między samochodami dadzą się we znaki. W klasyfikacji indywidualnej celowałbym gdzieś w okolice 20. miejsca, a zespołowo – może top 5, ale to jeszcze większa niewiadoma. 488 GT3 nie zachwyca w żadnej fazie zakrętu, na tle stawki nie jest specjalnie szybkie na prostych, a w dodatku opony są bardzo podatne na przegrzewanie. Łatwo nie będzie. Ciężar spadnie na Lukę i jego ustawienia. 

W zespole po raz pierwszy wystartuje Abra:

Chciałbym podziękować zespołowi za możliwość ścigania się w barwach ForzaItalia.pl. Dla mnie to coś nowego – jak dotąd na torze byłem samotnym wilkiem. Mam nadzieję, że nie zawiodę, szczególnie zważywszy na to, jak dużo ode mnie się oczekuje. Wierzę jednak, że razem uda nam się osiągnąć dobre wyniki i mimo mocnej stawki w tym sezonie, powalczymy o czołowe lokaty. Tor Mugello i Ferrari 488 GT3 to mieszanka wybuchowa. Wielu nie wierzy, że Ferrari jest w stanie tu o coś powalczyć, natomiast uważam, że jest jeszcze za wcześnie na takie opinie. Ważne jest znalezienie odpowiednich ustawień, ale gdy już to zrobimy, Ferrari odwdzięczy się dobrym tempem.

Luka także jest pod wrażeniem mocnej stawki:

Po udanym dla naszego zespołu sezonie Retro WEK, przystąpimy do rywalizacji w lidze GT3. Lista zapisanych zawodników przyprawia o dreszcze. W tak mocnych zawodach nie brałem jeszcze udziału. Szanse na powtórzenie naszych wyników są zerowe. Niestety nie pomoże nam także wybór auta. Ferrari delikatnie mówiąc, nie jest najmocniejszym autem w stawce. Świadczy o tym chociażby to, iż żaden czołowy zawodnik nie wybrał tej marki. W poprzednim sezonie GT3 sytuacja była analogiczna. W pojedynczych wyścigach dało się jednak walczyć o czołowe pozycje. Miejmy nadzieję, iż tym razem będzie podobnie. Ja ze swojej strony postaram się spędzić sporo czasu w garażu i sprawić, by nasze auta były bardziej konkurencyjne. Mój realny cel na ten sezon to pierwsza piętnastka.

Informacje o organizatorach serii GT3 znajdziecie na ich oficjalnej stronie – Republic of Simracers. Odpowiedź na to, dlaczego angażujemy się w wirtualne wyścigi, znajdziecie w artykule Symulatory przepustką do świata motorsportu?.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Nivola – współczesna Alfa Romeo 33 Stradale na bazie 4C
Next post
Fiat 500 z nowym rekordem. Blisko 194 000 aut sprzedanych w Europie w 2018

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Nasz zespół wystartuje Ferrari 488 w serii GT3 RoS