fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Nowe Ducati Streetfighter V4: ekscytująca ewolucja

Nowe Ducati Streetfighter V4: ekscytująca ewolucja

Ducati twierdzi, że ponownie przesunęło granice innowacji, wraz z prezentacją najnowszego modelu Streetfighter V4 podczas Ducati World Première 2025. Motocykl ten ma stanowić kwintesencję zaawansowanej inżynierii i emocji, łącząc w sobie najwyższe osiągi oraz komfort codziennego użytkowania.

Streetfighter V4 wywodzi się z rewolucyjnej, siódmej generacji Panigale V4. Nowy model przenosi niezrównaną wydajność motocykli supersport, tworząc pojazd, który sprawdzi się zarówno na torze, jak i na drogach publicznych. Konstrukcja Streetfightera V4 podkreśla jego sportowy rodowód. Pojazd ma 214 KM i waży zaledwie 189 kg. Jednostka napędowa Desmosedici Stradale znana z modeli MotoGP, zyskała homologację Euro5+, oferując jednocześnie możliwość podniesienia mocy do 226 KM w konfiguracji torowej.

Silnik Desmosedici Stradale w Streetfighterze V4 to arcydzieło technologiczne, które dzieli wiele rozwiązań z jednostkami wykorzystywanymi w MotoGP. V4 z rozrządem desmodromicznym, przeciwbieżnym wałem korbowym i unikalnym układem Twin Pulse generuje imponujące 214 KM przy 13 500 obr/min i 120 Nm przy 11 250 obr/min. Wprowadzono zmiany w układzie dolotowym, które pozwalają na optymalizację przepływu powietrza, zachowując przy tym ducha i charakter modelu Panigale V4. Wersja torowa, wyposażona w układ wydechowy Akrapović, przesuwa granice osiągów jeszcze dalej.

Nowy Streetfighter V4 zachowuje swoje charakterystyczne DNA, prezentując zarazem odświeżoną linię. Całkowicie diodowy reflektor, zaprojektowany z myślą o agresywnym wyglądzie jest wizualnym odwołaniem do dynamicznych osiągów motocykla. Dwupłatowe skrzydła stanowią integralną część konstrukcji i oferują o 17 kg więcej docisku przy 270 km/h w porównaniu do poprzedniego modelu, zapewniając niezrównaną stabilność. Wydech umieszczony pod silnikiem kontynuuje sportową stylistykę Ducati, a nowa pozycja jazdy, z podnóżkami przesuniętymi bardziej do przodu, podnosi komfort, zwłaszcza dla wysokich motocyklistów.

Jednym z kluczowych elementów Streetfightera V4 jest nowa rama przednia, lżejsza i zoptymalizowana pod względem sztywności, co poprawia prowadzenie i pewność w zakrętach. Dwustronny wahacz Hollow Symmetrical Swingarm poprawia przyczepność w trakcie przyspieszania, a elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins trzeciej generacji umożliwia dostosowanie parametrów do jazdy torowej lub komfortowego użytkowania na co dzień. Technologia Cruise Detection automatycznie dostosowuje się do stałych prędkości, zwiększając wygodę jazdy na długich dystansach.

Streetfighter V4 2025 to również majstersztyk w dziedzinie systemów elektronicznych. Zaawansowane systemy, takie jak Ducati Vehicle Observer (DVO), Ducati Traction Control, Slide Control czy Wheelie Control wykorzystują dane z ponad 70 czujników, zapewniając maksymalną wydajność. Algorytm DVO opracowany w oparciu o doświadczenia MotoGP, umożliwia niemal predykcyjne dostosowywanie się do stylu jazdy. System Race eCBS z funkcją Cornering poprawia bezpieczeństwo podczas hamowania, zarówno na drodze, jak i na torze.

Zupełną nowością jest wyświetlacz o przekątnej 6,9 cala z technologią Optical Bonding, zapewniający doskonałą czytelność. Interfejs dostosowuje się do warunków jazdy – tryb drogowy ma zapewniać komfort, podczas gdy tryb torowy przedstawia kluczowe informacje, takie jak prędkość i aktualny bieg. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Lancia Aurelia B20 GT Fuorilegge z 1955 roku trafiła na aukcję
Next post
Alfetta GTV 2.0 na aukcji RM Sotheby's

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Nowe Ducati Streetfighter V4: ekscytująca ewolucja