fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ostra jazda! Brunetka czy blondynka?

Ostra jazda! Brunetka czy blondynka?


Abarth Grande Punto – to wybrała brunetka. Blondynka woli najszybszy kabriolet z Polski. A Ty boisz się skorpiona? Oto gorący temat…

W Polsce z piskiem opon wystartowała sprzedaż dwóch nowości słynnej włoskiej stajni – to Abarth 500C (kabriolet) i Abarth Punto Evo…

Abarth 500C kosztuje od 75 990 zł. Po rozbiciu świnki skarbonki dostajemy maszynkę z elektrycznie otwieranym materiałowym dachem nad głową i 140-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.4 z rodziny T-JET pod maską. Sprint do 100km/h zajmuje jedynie 8,1 sekundy, a maksymalna prędkość to 205 km/h. Smaczkiem jaki zaserwowali inżynierowie Abartha jest automatyczna skrzynia biegów Abarth Competizione sterowana za pomocą łopatek przy kierownicy.

Na pokładzie jadowitego malucha spocone plecy schłodzi klimatyzacja. Na liście bajerów jest jeszcze system Blue&Me z portami USB i AUX, radioodtwarzacz CD MP3, czujniki parkowania z tyłu, felgi ze stopów lekkich 16" no i obowiązkowo sportowe kubełkowe fotele Abarth. Bezpieczeństwo to 7 poduszek powietrznych, w tym poduszka kolanowa kierowcy.

Harce na drodze ujarzmi cały alfabet elektronicznych wspomagaczy: ABS z rozdzielaczem siły hamowania (EBD), kontrola stabilności toru jazdy ESP z ASR / MSR, HBA i Hill Holder. System Torque Transfer Control – zapewni przeniesienie momentu obrotowego na koło o większej przyczepności to właśnie dzięki temu samochód będzie pewniej zachowywał się na zakrętach…

No chyba, że zagapisz się na brunetkę wciskającą gaz Abartha Punto Evo… A jest co wciskać – właśnie w Evo ze znakiem skorpiona debiutuje turbodoładowany silnik 1.4 MultiAir o mocy 165 KM. Dzięki technologii MultiAir Punto Evo już przy 2250 obr./min. osiąga 250 NM maksymalnego momentu obrotowego (poprzednik, Abarth Grande Punto osiągał 230 Nm przy 3000 obr./min.).

Setka na liczniku pokazuje się zanim szepniesz "siedem i pół sekundy". Szaleństwo trwa aż do 213 km/h… Przełącznikiem przy skrzyni biegów można wybrać tryb oszczędny Normal lub Sport (do ostrzejszej jazdy – automatycznie aktywuje blokadę mechanizmu różnicowego TTC – Torque Transfer Control).

W spisie wyposażenia znajdziemy jeszcze system Start&Stop, poduszkę kolanową kierowcy (7 airbagów w standardzie), światła przeciwmgielne doświetlające zakręty. Ile za to cudo? Jedyne 71 990 zł.

Poprzedni wpis
Z najlepszym silnikiem świata za złotówki
Następny wpis
Nowa Lancia Stratos istnieje naprawdę!

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Ostra jazda! Brunetka czy blondynka?