fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto 296 GTB od Noviteca. Większe felgi, więcej mocy i głośniejszy układ wydechowy

Oto 296 GTB od Noviteca. Większe felgi, więcej mocy i głośniejszy układ wydechowy

Zmodyfikowany przez Novitec model 296 GTB z mógłby uchodzić za specjalną wersję Ferrari za sprawą sporych modyfikacji zarówno wizualnych, jak i technicznych.

Modyfikacje układu wydechowego i podwozia dla Ferrari 296 GTB zostały po raz pierwszy ogłoszone w zeszłym roku. Pojazd doczekał się dyskretnego bodykitu. Dodatki z włókna węglowego Novitec dla 296 wyglądają wręcz tak, jakby zostały zaprojektowane fabrycznie. Najważniejsze z nich to dwuczęściowy splitter, progi boczne, osłona wlotu powietrza, nakładki na lusterka, dyfuzor i pasujący spojler typu ducktail. Ten ostatni świetnie komponuje się z muskularnymi liniami zelektryfikowanego modelu. Jeśli jednak nie lubisz tego typu dodatków, możesz zdecydować się na bardziej dyskretny spojler. Novitec sugeruje, że wyżej wymienione części aerodynamiczne pomagają zwiększyć siłę docisku przy dużych prędkościach. Do tego tuner oferuje w pełni karbonową wnękę silnika

Istnieje również wiele różnych opcji dla końcówek rur wysokowydajnego układu wydechowego Novitec. Mogą one pozostać w stanie fabrycznym lub zostać wykończone na wiele różnych sposobów. Sam układ wydechowy może być wykonany ze stali nierdzewnej lub Inconelu, opcjonalnie współpracując z aktywnie sterowanymi zaworami. Jednocześnie, wraz ze sportowymi katalizatorami i poprawionymi wlotami turbo dla 2,9-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem, są one odpowiedzialne za zwiększenie mocy. Mówiąc dokładniej, 296 Novitec rozwija dodatkowe 38 KM w porównaniu do wersji fabrycznej, zwiększając łączną moc układu hybrydowego plug-in do 868 KM.

Ferrari 296 GTB na zdjęciach ma kołaNF11, które zostały opracowane we współpracy z firmą Vossen. Obręcze mają 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu, są dostępne w 72 różnych odcieniach i wyposażone w specjalne osłony piast przypominające konstrukcję centralnej nakrętki.

Jeśli chodzi o zawieszenie właściciele mogą zdecydować się na regulowane, nierdzewne zawieszenia gwintowane lub bardziej tradycyjne sprężyny sportowe. Obie opcje przybliżają Ferrari do ziemi nawet o 35 mm i podobno poprawiają właściwości jezdne. Wreszcie hydrauliczny system podnoszenia pozwoli podnieść przód o 40 mm.

Poniżej można obejrzeć oficjalne filmy pokazujące zmodyfikowane Ferrari 296 GTB na drodze. Warto obejrzeć z dźwiękiem:

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
SF-24 zakończyło testy po pokonaniu dystansu równego ponad 7 rundom GP
Next post
Maserati i Ferrari wyróżnione podczas I.C.E. w St. Moritz

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Oto 296 GTB od Noviteca. Większe felgi, więcej mocy i głośniejszy układ wydechowy